Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C a C++. Zároveň využij akce až 80 % zdarma při nákupu e-learningu - více informací.
c week
Avatar
Lukáš Fusek
Redaktor
Avatar
Lukáš Fusek:13.9.2016 15:34

Zdravím.
Chtěl bych se zeptat, jak odstranit vzniklý redundantní kód z přiložené situace.
Řádky označené červenou tečkou mě "nutí" tento redundantní kód ponechat.
Objekty na označených řádcích dědí z jedné abstraktní třídy, která jim určuje společné hlavičky metod a vlastnosti.

 
Odpovědět
13.9.2016 15:34
Avatar
VitekST
Člen
Avatar
Odpovídá na Lukáš Fusek
VitekST:13.9.2016 17:04

Vytvořil bych společné rozhraní (v tvém případě IFigurka), určil bych společné metody pro každou figurku a následně bych do každé třídy reprezentujíc figurku toto rozhraní implementoval.

Dávám příklad:

//Rohraní
interface IFigurka{
        void AktualizujMozneUtoky(Situace situace, Sour sour); //Určení společné metody pro každou figurku
}


//Tvoje figurka
class Kral : IFigurka{
        public void AktualizujMozneUtoky(Situace situace, Sour sour){
                //Kód metody
        }
}

//...a následně tvoje switch klazule:
//...
        IFigurka figurka;

        switch(figurkaChar){
                case 'k': //Tento blok opakuj pro každou figurku, pokaždé vytvoříš instanci třídy tvé figurky, a přetypuješ ji na implementované rozhraní.
                        figurka = new Kral(...);
                break;
                //...
        }

        figurka.AktualizujMozneUtoky(situace, ...);
        //Dále využívej metody, které sis v rozhraní nadefinoval.
//...

Příklad není samozřejmě úplný (nechtělo se mi implementovat každý detail, který je z tvého kódu patrný), ale myslím si, že jako ukázka to bohatě stačí.

Jinak, prosil bych vkládat kód pomocí editoru (tlačítko se symbolem kódu nad textovým políčkem); je to přehlednější.

Editováno 13.9.2016 17:04
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět
13.9.2016 17:04
Avatar
Patrik Valkovič
Člen IT Redactor Gang
Avatar
Odpovídá na Lukáš Fusek
Patrik Valkovič:13.9.2016 17:17

Přesně takového případy if a==1 udelej neco else if a==2 udelej neco jineho atd se řeší krásně polymorfismem.

Nahoru Odpovědět
13.9.2016 17:17
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Lukáš Fusek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na VitekST
Lukáš Fusek:13.9.2016 17:54

Interface redundantní kód krásně zlikvidoval. Moc interface nepoužívám, protože si prostě neuvědomím, že se na určitou situaci krásně hodí. Budu si muset ještě projet pár praktických užití, ale už teď v něm vidím potenciál. :-D

 
Nahoru Odpovědět
13.9.2016 17:54
Avatar
Marian Benčat:13.9.2016 19:48

Interface se používá spíše pro definici určitého kontraktu, jakasi abstrakce.. Zde bych využil spíše polymorfismu a dědění, jelikož velmi pravděpodobně budou mít figurky velkou část kódu společnou a ta co společná není - tu jde extrahovat do samostatné metody, která bude overridnuta. Klasicka inner strategy. Interface zde povede napsal spíše k redundancí.

Nahoru Odpovědět
13.9.2016 19:48
Totalitní admini..
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.