Diskuze: Pohyb C# - zapnutý timer
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, bylo by dobré to trošku rozvést.
Zejména jak máš řešený pohyb, co přesně dělá timer (zda má na
starosti pohyb, tzn. při každém tiku timeru se pohne objekt a nebo řeší
něco jiního) a jak máš vyřšenou změnu směru.
Pokud objektem pohybuje timer, tak by se např. dalo udělat to že daný objekt bude mít v sobě property s informací kam se má v dalším tiku pohnout. Stiskem klávesy změníš hodnotu té property. Při tiku timeru se vždycky nejdřív zjistí jaký směr je v property nastavený a pak provedeš samotný pohyb objektu.
private static int counterX = 0;
private static int counterY = 0;
static void timer_Elapsed(object sender, System.Timers.ElapsedEventArgs e)
{
int[,] pole = new int[20, 10];
int smer =4;
if (smer == 1)
{
pole[counterY += 1, counterX] = 1;
}
else if (smer == 2)
{
pole[counterY -= 1, counterX] = 1;
}
else if (smer == 3)
{
pole[counterY, counterX += 1] = 1;
}
else if (smer == 4)
{
pole[counterY, (counterX -= 1)] = 1;
}
vypis(pole);
}
Ten timer mám takto, v podstatě překresluje celé pole. Udělal jsem si
tam napevno ten směr a myslel sem, že bych si vytvořil nějakou funkci,
která by měla v sobě klávesy a ten směr by nastavovala... Bohužel nevím,
jak udělat to, aby ta klávesa byla mačkána nepovinně...
OT : OOP bohužel ještě neumím....
Ahoj,
jak psal Honza, v každém ticku timeru budeš pohybovat objektem.
V nějaké proměnné budeš mít uložený směr pohybu (např. integer) a do
timeru
vložíš switch/if-else.
Řešení s if-else by pouze při mačkání šipek mohlo vypadat např. takto:
public Form1()
{
InitializeComponent();
KeyDown += new KeyEventHandler(Form1_KeyDown);
}
void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
int x = pictureBox1.Location.X;
int y = pictureBox1.Location.Y;
if (e.KeyCode == Keys.Right) x += 1;
else if (e.KeyCode == Keys.Left) x -= 1;
else if (e.KeyCode == Keys.Up) y -= 1;
else if (e.KeyCode == Keys.Down) y += 1;
pictureBox1.Location = new Point(x, y);
}
Sám si to už předělej do ticku odpovídajícího timeru.
Hodně zdaru
Hmm... Děkuji, bohužel ten kód mi nějak neleze do hlavy... Jak jsem již psal OOP ještě neovládám, proto bych poprosil o vysvětlení co ten kód dělá... Děkuji
V konstruktoru formuláře si pohlídáš hlídanou klávesu.
Pak si v metodě hlídající stisknutí nějaké klávesy uložíš do čísla
X,Y souřadnice obrázku (např. pictureBox1).
Pak se v konstrukci if-else if-else if bla bla bla...
pohlídáš případy, kdy se stisklá klávesa rovná tomu, co chceš
(šipky).
Na konci nastavíš souřadnice obrázku na nový bod x,y.
Aha, už tomu začínám rozmět...
Je to tak, že tu josu v podstatě tři základní kroky.
1, Zjištění, zdali je klávesa stisknu a případně jaká
2, Pokud ano zjistí se objekt na jakých je souřadnicích a poté se mu
souřadnice změní a pokračuje jiným směrem
3, pokud klávesa neni stisknuta objekt jede stejným směrem
Je to tak??
Řekněme
Jen pokud není stisknuta ani jedna odpovídající klávesa tak objekt NEjede dále.
Tím bych to asi uzavřel.
No tak si uprav to co jsem ti poslal... je tam všechno, co potřebuješ.
A používej tlačítko odpovědět.
Dobře, zkusím to přepsat do kódu kterému rozumím...
Zobrazeno 11 zpráv z 11.