Vánoční nadílka Vánoční nadílka
Vánoční akce! Daruj lepší budoucnost blízkým nebo sobě. Až +50 % zdarma na dárkové poukazy. Více informací
Avatar
Miroslav Mazal:8. září 20:50

Zdravím. Podle tutoriálů by měl být pohyb hráče plynulý. Když však jezdím pomocí šipek doprava a doleva, je stále pohyb sekaný. Může být příčinou můj slabý počítač?

public class Player : MonoBehaviour {

    public float distance = 1f;


        // Use this for initialization
        void Start () {

        transform.Translate(new Vector2(-2, 0));
    }

        // Update is called once per frame
        void Update () {

        if (Input.GetKey(KeyCode.RightArrow))

            transform.position += new Vector3(distance * Time.deltaTime, 0.0f, 0.0f);

        if (Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow))

            transform.position += new Vector3(-distance * Time.deltaTime, 0.0f, 0.0f);
    }
}

Zkusil jsem: Zkusil jsem i FixedUpdate.

Chci docílit: Aby byl pohyb plynulý.

 
Odpovědět 8. září 20:50
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
dez1nd:10. září 9:22

Zkus se podívat, jakou vzdálenost představuje 1f v Unity editoru, já mám dojem, že je to právě 1 metr. a jelikož používáš Translate což není plynulý přesun ale něco jako teleportace, dochází k výsledku jakoby trhaného pohybu + translate ti přinese další problém, pokud budeš řešit kolize mezi hráčem a něčím jiným.

 
Nahoru Odpovědět 10. září 9:22
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Miroslav Mazal:10. září 9:38

Aha. Přemýšlel jsem jaký je rozdíl mezi transform.Translate a transform.position. Translate je tedy skokový přesun a position funguje jak?

 
Nahoru Odpovědět 10. září 9:38
Avatar
Martin Petrovaj
Překladatel
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Martin Petrovaj:10. září 9:45

Súhlasím s poznámkami k priamemu používaniu transform.position na pohyb objektom (Translate používa v Start, nie v Update), ale nemyslím si, že by práve zvolená hodnota distance = 1f spôsobovala trhaný pohyb :-S Predsa len, v kóde to synchronizuje cez Time.deltaTime, čo znamená, že prakticky by sa jeho hráč mal hýbať rýchlosťou 1 za sekundu.

Time.deltaTime neslúži priamo na to, aby bol pohyb plynulý, ale na to, aby bol nezávislý od momentálneho počtu snímkov za sekundu - či už hra pobeží na 6 alebo 60, postava prejde za 1s vždy 1 jednotku vzdialenosti. Pokiaľ má ale slabý počítač, na ktorom mu beží hra v editore na 15 FPS, tak so samotnou vizuálnou plynulosťou pohybu sa nedá veľmi nič robiť.

Rád by som teda vedel, či a aké problémy s výkonom autor vlákna má a pokiaľ hra beží v pohode, tak ako prvého vinníka by som hľadal asi to spomínané posúvanie cez transform, no. Stálo by možno za to skúsiť to ešte napr. cez RigidBody, ale na prvý pohľad logickú chybu v postnutom kóde nevidím.

Nahoru Odpovědět 10. září 9:45
if (this.motto == "") { throw new NotImplementedException(); }
Avatar
Martin Petrovaj
Překladatel
Avatar
Odpovídá na Miroslav Mazal
Martin Petrovaj:10. září 9:53

transform.Tran­slate(vektor) a transform.position += vektor fungujú principiálne rovnako, Translate len defaultne pracuje s lokálnymi súradnicami objektu (tj. berie do úvahy aj jeho rotáciu, pozíciu voči rodičovskému transformu a pod.)

Pokiaľ by si teda mal objekt bez nejakého rodiča a bez nejakej rotácie (tj. zarovnaný s globálnymi súradnicovými osami), tak aj Translate, aj posun cez position by spravili úplne to isté. Pokiaľ by si ale ten objekt otočil napr. o 90°, tak position ho stále posunie rovnakým smerom, Translate ale vezme do úvahy aj novú rotáciu.

https://docs.unity3d.com/…anslate.html
http://answers.unity.com/…25/view.html
http://answers.unity.com/…77/view.html

Editováno 10. září 9:54
Nahoru Odpovědět 10. září 9:53
if (this.motto == "") { throw new NotImplementedException(); }
Avatar
Miroslav Mazal:10. září 9:55

Kód je z tohoto tutoruiálu, který má právě ten pohyb vyhladit. https://unity3d.com/…g/delta-time?… . Přesto se můžete podívat, co to dělá, když stisknu tlačítko pro pohyb https://forum.unity.com/…ment.552763/ .

 
Nahoru Odpovědět 10. září 9:55
Avatar
Miroslav Mazal:10. září 9:57

Mám 6 let starý notebook. Takže, když mám bezchybný kód, první co mne vždy napadne je slabý výkon počítače.

 
Nahoru Odpovědět 10. září 9:57
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Luboš Satik Běhounek:10. září 13:55

Kolik ti to běží fps? Poznáš to i třeba podle toho, když si budeš vypisovat ten čas v Time.delta

Nahoru Odpovědět 10. září 13:55
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
dez1nd:10. září 14:05

kolik objektů máš v té hře ? zkus udělat jen plane (jako podlahu) a samotného hráče, jestli se to bude hýbat stejně na pikaču, je to ntbookem.

 
Nahoru Odpovědět 10. září 14:05
Avatar
Odpovídá na Luboš Satik Běhounek
Miroslav Mazal:10. září 14:42

Tak s tím bys mi musel trošku pomoci. Asi máš na mysli napsat do Update Debug.Log. Co mám napsat do závorek podle scriptu nahoře, aby jsem to fps viděl? Debug.Log();

 
Nahoru Odpovědět 10. září 14:42
Avatar
Martin Petrovaj
Překladatel
Avatar
Odpovídá na Miroslav Mazal
Martin Petrovaj:10. září 14:45

V žiadnom prípade nevypisuj nič každý frame cez Debug.Log do konzoly a už vôbec to nepoužívaj na sledovanie FPS! :-D

Aby si videl FPS v play mode v editore, tak ti úplne stačí spustiť si v ňom hru ako obvykle a v lište hore kliknúť na tlačidlo "Stats". Máš tam FPS aj kopu ďalších užitočných údajov.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 10. září 14:45
if (this.motto == "") { throw new NotImplementedException(); }
Avatar
Odpovídá na Martin Petrovaj
Miroslav Mazal:10. září 14:51

Ukazuje to mezi 120 - 170 FPS (8-10ms). Tak a co to teď znamená? :-P
Ale bude to počítačem, protože najednou to jede plynule. Jen občas to minimálně sekne. Asi se počítač dobře vyspal.

 
Nahoru Odpovědět 10. září 14:51
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.