Diskuze: Vedlejší efekt programu hrající piškvorky
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Kdyby vás ale napadlo i cokoli jiného k programu, sem s tím!
EDIT: Jo, v názvech je diakritika, i když se říká, že tam nemá být. (ale
když je to česky, tak je to snad i jedno...)
Zkoušel jsi program krokovat? Je hodně užitečné naučit se s debuggerem. Zvlášť ve VisualStudiu se s ním pracuje pěkně.
K programu: pole je v C# vždy referenční datový typ. To znamená, že
všechny funkce v tvém programu pracují s tou samou pamětí. Funkce
Tahni
tak v každém kroku Minimaxu změní obsah toho pole, které
máš deklarované v Main, což asi není to, co jsi chtěl. Pole můžeš
třeba kopírovat (pokud neprohledáváš do nějaké velké hloubky a stav hry
je rozumně velký, tak s tím nebude problém) nebo stav hry po tom, co se
vrátíš z rekurze, vrátit zpět na původní hodnotu (což je v tomhle
případě taky dost jednoduché).
Pokud tě tohle téma zajímá, tak bych ti doporučil přečíst si něco o alfa beta ořezávání (v angličtině "alpha-beta pruning"). Je to o něco těžší na pochopení něž jen klasický minimax, ale ušetří to spoustu práce, pokud budeš prohledávat nějaký větší stavový prostor.
Aha, referenční typ. V tom bude zakopaný pes, díky. Takže by ve fce Tahni mohla vypadat nějak takto?
Táhni(pole, x, y, hraje)
{
pole2 = pole;
pole2[x, y] = hraje;
return pole2;
}
Je to spíš pseudokód, psáno na mobilu.
Pole můžeš zkopírovat třeba přes
Array.Copy();
to je asi nejrychlejší bezpečný způsob, pak už jedině Buffer.BlockCopy() nebo přímo windowsácké CopyMemory().
Zobrazeno 6 zpráv z 6.