Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C# .NET
Využij akce až 80% zdarma při nákupu e-learningu. Více informací .
C# week
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:28.5.2013 19:24

Dobrý deň, absolutne netuším ako to mám spraviť. Mal by to byť Editor Map. Editor by mal generovať takýto XML súbor:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Map>
        <Information>
                <WidthMap>SirkaMapy</WidthMap>
        </Information>
        <Elements>
                <Element type="Typ(toto neriešte)">
                        <Information>
                                <Width>SirkaObrazku</Width>
                                <Height>VyskaObrazku</Height>
                                <Position>
                                        <X>Pozicia X</X>
                                        <Y>Pozicia Y</Y>
                                </Position>
                        </Information>
                        <Textures>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                        </Textures>
                </Element>
                <Element type="Typ(toto neriešte)">
                        <Information>
                                <Width>SirkaObrazku</Width>
                                <Height>VyskaObrazku</Height>
                                <Position>
                                        <X>Pozicia X</X>
                                        <Y>Pozicia Y</Y>
                                </Position>
                        </Information>
                        <Textures>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                        </Textures>
                </Element>
        </Elements>
</Map>

Absolutne netuším ako to spraviť :) Nieaké návrhy? Dakujem :)

 
Odpovědět
28.5.2013 19:24
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Petr Nymsa:28.5.2013 19:30

Vytvoříš si třídu Map která bude držet jednotlivé Tiles (kousek mapy). Tile už bude mít jednotlivé info které potřebuješ.

Třída Map bude mít metodu UlozMapu() (pro mě hezčím název SaveMapToXML() ) kde už zpracuješ jednotlivá data a vytvoříš XML. Xml můžeš vytvořit například přes SAX nebo pohodlněji přes DOM na úkor výkonu. Jak s nimi pracovat nalezneš zde na devbooku v sekci C# -> Práce se soubory

Editor uděláš nejspíš přes PictureBox a budeš vykreslovat jednotlivé Tiles a nebo (kvůli rychlosti) můžeš propojit XNA + WinForm
Viz. http://xbox.create.msdn.com/…rms_series_1 a video které mi i pomohlo http://www.youtube.com/watch?…

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 19:30
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Juraj Mlich:28.5.2013 19:32

Myslel som samotný editor, v hre s načítaním mať nebudem. Ako napríklad keď mám šírku mapy 6000px spraviť to aby sa zobrazil posuvník? ...Vo Windows Forms som začiatočník.

PS: Tiež preferujem anglické názvy :)

 
Nahoru Odpovědět
28.5.2013 19:32
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Petr Nymsa:28.5.2013 19:41

Však říkám, zkombinovat XNA a WinForm. Budeš mít ve Formech komponent XNAPanel. V ní bude logika XNA -> rychlejší vykreslování ale těžší napojení na Formy.

Tvoříš v XNA a neznáš vůbec Formy o_O Koukni sem http://www.itnetwork.cz/…editor-map-1 a http://www.itnetwork.cz/…editor-map-2

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 19:41
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
 
Nahoru Odpovědět
28.5.2013 19:44
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:28.5.2013 20:09

A ešte otázka, ako spraviť skrolovanie? Podľa toho videa som "všetko" pochopil :)

 
Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:09
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Petr Nymsa:28.5.2013 20:11

Scrollování v XNA ? Budeš posouvat Cameru, kterou si vytvoříš, tedy vlastně Matrix pro vykreslování. Pokud děláš v XNA, víš jak na to :).

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:11
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Juraj Mlich:28.5.2013 20:17

No, už na to nieako prídem :)

 
Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:17
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:28.5.2013 20:30

Ale né, nic kombinovat nebude. K čemu ti je akcelerovaná grafika v editoru? hezky picturebox a Graphics.

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:30
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Žůrek - misaz:28.5.2013 20:31

Asi na to napíšu tutorial.

 
Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:31
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:28.5.2013 20:44

Občas mi přišlo že Graphics je pomalý. Ano mě i jemu bude stačit picturebox + graphics. Promakanější editor už bych řešil takto :)

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:44
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Michal Žůrek - misaz:28.5.2013 20:50

Když se graphics dobře využije může být rychlý tak akorát.

 
Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:50
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
David Čápka:28.5.2013 20:55

Jo, spíše než tutoriál na editor by se nejdříve hodil tutoriál na graphics aneb jak kreslit základní tvary, text a obrázky. :)

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 20:55
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Petr Nymsa:28.5.2013 21:00

Tak osobně Graphics používám, nebo spíše ve škole kdy nyní děláme různé aplikace. Pro grafy, jednoduché vykreslování stačí, to neříkám :). ALe pokud budeš dělat TileEditor s více vrstvami, Graphics už podle mě padá

Nahoru Odpovědět
28.5.2013 21:00
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:29.5.2013 13:05

Aj tak to spravím v kombinácii Windows Forms a XNA, vo Windows Forms moc neviem a XNA zvládam :)

 
Nahoru Odpovědět
29.5.2013 13:05
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 15 zpráv z 15.