Diskuze: WPF Grid - proměnný počet řádků
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Pole čeho? - brambor, kukuřice, stringů, čísel, buttonů?
A proč do Gridu? Grid je kontejner na kontrolky - takže pro ty buttony snad,
ale jinak jsou pro to určené jiné elementy - třeba DataGrid (pokud jsi
neměl na mysli spíš toto),nebo tabulka
nicméně
vytvoření mřížky podle rozměrů dvojrozměrného pole by mohlo vypadat asi
takto
void vytvor_mrizku(List<UIElement[]> dvourozmerne_pole)
{
int pocet_radku=dvourozmerne_pole.Count;
int pocet_sloupcu=dvourozmerne_pole[0].Length;
//definice radku
RowDefinition rd=new RowDefinition();
//definice sloupce
ColumnDefinition cd=new ColumnDefinition();
//nejake rozmery
rd.Height= new GridLength(100);
cd.Width=new GridLength(100);
for(int i=0;i<pocet_radku;i++)
{
mainGrid.RowDefinitions.Add (rd);
}
for(int i=0;i<pocet_sloupcu;i++)
{
mainGrid.ColumnDefinitions.Add (cd);
}
}
v tom by problém nebyl - horší je jak do příslušných chlívků dostat co potřebuješ - z kódu se totiž k vlastnostem jako je GridRow a GridColumn nedostaneš
Dostaneš, ale né klasicky přes Properties.
Controlka.SetValue(Grid.RowProperty, IndexOfRow);
například takto nastavíš pátý řádek.
MyButton.SetValue(Grid.RowProperty, 4)
Pánové díky za rady, nakonec jsem se to rozhodl vyřešit jiným způsobem, ovšem narazil jsem na jiný problém. A to, že nevím, jak na Canvas vykreslit několik stejných obrazců. Jedná se o to, že chci vedle sebe nakreslit např. 10 černých čtverců. Kód mám následující:
int width = 20;
int height = width;
SolidColorBrush black = new SolidColorBrush(Colors.Black);
Rectangle wall = new Rectangle();
wall.Width = width;
wall.Height = height;
wall.Fill = black;
Canvas.SetLeft(wall, 3);
Canvas.SetTop(wall, 3);
canvas.Children.Add(wall);
Tím dosáhnu vykreslením jednoho čtverce, nevím ovšem jak nakreslit ten samý čtverec o např. 30 pixelů vedle.
Projeď to 10x cyklem a SetLeft vždy zvětši o šířku čtverce
(tzn. 3, 33, 63, 93 ...)
Takhle vykreslíš 10 čtverečků vedle sebe
To bohužel nejde, protože ten čtverec se vykreslí až při canvas.Children.Add(wall); . A jakmile zkusím ten čtverec přidat znovu dostanu error, protože už Canvas tenhle objekt obsahuje... Logicky by to šlo vyřešit tím, že bych si vytvořil třeba 10 stejných čtverců s jiným jménem, ale určitě musí být lepší řešení.
Musíš instanci toho objektu vytvořit v tom cyklu...
int x = 0;
int y = 0;
for (int i = 0; i < 10; i++)
{
Rectangle rec = new Rectangle();
rec.Width = 30;
rec.Height = 30;
Canvas.SetLeft(rec, x);
Canvas.SetTop(rec, y);
rec.Stroke = Brushes.Black;
x += 30;
canvas.Children.Add(rec);
}
Zobrazeno 9 zpráv z 9.