Diskuze: XNA Hra
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 25 zpráv z 25.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dll nemusis resit rucne, vetsina her to resi tak, ze instalator si sam
zjisti, jestli je vse potrebne dostupne a pokud ne, tak ty potrebne casi
stahne/doinstaluje.
Pokud instalator nemas, tak doporucuju treba ke hre pro jistotu pribalit xna
redist instalator, stahnes ho treba tady (nevim, jakou verzi xna pouzivas, tak
si predtim zkontroluj, ze je to odkaz na tu spravnou verzi):
http://www.microsoft.com/…details.aspx?…
staci jen na google zadat "xna redist <cisloverze>" a je to vzdy na strankach microsoftu.
Ten redist vsechny potrebny DLLka nainstaluje .
4.0 pouzivam ... a prosimte nejakej navod pro idioty step by step, jak na to ? ... jsem totiz ve Visual studiu a jediny co muzu je Debug, Release a Build a opravdu nemam tucha jak vyuzit ten Redist intalator
To je jen soubor, kterej hodis do slozky s hrou a nekde do readme.txt napises, ze je mozny, ze bude potreba, tak at ho radsi nainstalujou
v tom pripade bych se rad zeptal jak fungujou ty (i rozsahlejsi hry nez mam ja), kde proste jen spustis .exe a jede to, protoze neco takoveho si proste predstavuju
Tak .NET je na každém dnes používaném Windows - odkaz na XNA bych hodil do ReadMe.txt...
Větší hry se píší v C++ -> výsledek je pak dobře použitelný v nejrůznějších OS atd...
Tak to jsem celkem zklamanej, ze se to musi komplikovat jeste timto
Velké hry taky potřebují ke svému běhu různé knihovny, ale ty méně běžné knihovny si tahají u sebe v adresáři a ty běžnější už v systému většinou sou.
Pokud je hra v C++ a využívá třeba DirectX, tak většinou už všechno v systému je, pokud používáš C# a XNA, tak .Net framework už dneska také ve většině počítačů je (alespoň nějaká starší verze), ale XNA zase tolik her nevyužívá, tak se většinou musí instalovat spolu s hrou.
a nejakej zpusob ty knihovny teda pribalit rucne nebo tak ? ... proste tu hru chci rozjet bez instalace cehokoliv na PC, kde je jen .NET ... jakejkoliv zpusob
Myslím že je prostě nutný instalovat XNA. Kdyby způsob byl, hry který jsou přes XNA by nevyžadovali instalaci XNA. Není tomu tak ?
Tak nepoužívej .NET - etc... Je tu tolik jazyků - a multiplatfotmních jazyků...
matesax: XNA mi na tvorbu her vyhovuje ... nenapada me jinej jazyk s podobnou vychytavkou jako je XNA
Jak ti může vyhovovat, když ti nevyhovuje? Chceš dobré hry a relativně vzato "multiplatformní"? - C++...
matesax: jenze to co jsem napsal v XNA na 150 - 200 radku, tak to bych v C# napsal snad na 2000
XNA není jazyk - takže to máš buť v C#/VB - asi si chtěl napsat C++ -> ano C++ je ukecaný - ale jedou na něm všechny větší hry - takže...
eh ano ... moje chyba C++ ... ano, vim, ze to neni jazyk, ale ulehcuje to psani her v C#, coz asi C++ nema
A nejakej, kterej by jsi mi mohl doporucit ? ... na youtube koukam, ze hodne her je udelany pomoci Allegro (ale nezda se mi to jako nejakej engine, spis neco co jen vykresluje obrazce atd.)
Allegro neni engine, je to knihovna, a podle mě je to asi nejlepší knihovna pro tovrbu jakýchkoliv programů v grafice v C/C++. Je dělaná hlavně na hry, ale jde v tom dělat i spousta jiných věcí. Je dost jednoduchá, snadno se jí naučíš, ale je dělaná tak aby byla použitelná i v C, takže pokud si zvyklej programovat čistě objektově, tak budeš mít možná trochu problém.
Do C++ se sám nepouštěj, jako jednotlivec v tom neuděláš nic. XNA je nejvhodnější volba, instalátor XNA redistributable jde samozřejmě vložit do instalace s hrou, takže uživatel nic nepozná. Dříve jsem to řešil ručně, ale jsem si jistý, že na to má Microsoft nástroje, co ti udělají instalačku.
Zapomněl jsem napsat že ve 2D grafice...
Pokud ti u XNA vadí, že se musí distribuovat s hrou a chceš zůstat u C#, tak koukni na SharpDX, sam uvazuju, ze ho zacnu pouzivat, protoze mi XNA uplne nevyhovuje v nekterych ohledech.
http://msdn.microsoft.com/…b464156.aspx
Jak jsem říkal, stačí jednou kliknout a VS ti vytvoří instalátor, kde je vše potřebné.
Tak Setup.exe jede spravne, ale jak jsem rekl ... potreboval bych tu app portable treba u pythonu, kdyz se prilozili k .execku ty .dll, tak ta app jela i bez nainstalovanyho pythonu na tom urcitem PC ... neco takovyho bych potreboval i s hrou v XNA, proste prilozit knihovny (nevim jaky:/) a spustit jednoduse na jinym PC
Zobrazeno 25 zpráv z 25.