Získej svůj iPhone v nové soutěži! Získej svůj iPhone v nové soutěži!
Nová překladatelská soutěž ITnetwork.cz o telefon iPhone, sluchátka Beats a další věcné ceny za 4 hodiny práce.
Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

Piškvorky

C# .NET Formuláře Windows Forms Zdrojákoviště Piškvorky

Unicorn College ONEbit hosting Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Tato hra jsou klasické piškvorky, jak je znáte. Na velké ploše musíte mít 5 svých křížků/koleček vedle sebe vodorovně, svisle, nebo diagonálně. Hra je napsaná v C#.NET WinForms. V týmu jsem jenom já sám, všechny textury jsou vytvořil.

Bude umožněno připojit se s ostatními hráči přes LAN (díky TCP) a hrát multiplayer, stejně jako si zahrát proti některému z mnou předpřipravených algoritmů singleplayer. Ve výsledné hře je i možnost napsat si vlastní AI :-)

Vlastní AI

Do hry je možné přidat vlastní algoritmus, který by hrál proti hráči, stačí vytvořit DLL:

using System.Drawing; // Je nutné přidat referenci na System.Drawing

namespace DLL
{
    public class customAI
    {
        // GameField -> dvojrozměrné pole reprezentující hrací pole. Volné pole je -1, protivníkova pole jsou reprezentovaná [OpponentState], pole AI jsou reprezentováno [AIstate]
        public static Point Play(int[,] gameField, int OpponentState, int AIstate)
        {

            // ...

            return new Point(2, 4);
        }
    }
}

.DLL soubor musí být umístěn ve stejné složce jako aplikace. Poté je nutno zvolit v nastavení AI "Custom AI" a zadat nejdřív jméno souboru ("mojeDLL.dll") a poté string ve tvaru {namespace}.{class} (zde DLL.customAI).

V .DLL souboru se musí nacházet veřejná statická metoda Play, která vrací System.Drawing.Point. Pointem jsou reprezentovány souřadnice, na které se přidá nový bod (zde na souřadnice X: 2, Y: 4). V případě nevalidních souřadnic se metoda zavolá znovu a do chatu bude vypsána informace o vrácení nevalidních souřadnic.

Hodnocení porotců

Aplikace byla vytvořena do soutěže ITnetwork summer 2017

Programátorská soutěž ITnetwork summer 2017
  • David Čápka (8 bodů) - Piškvorky rozšířené o síťovou hru s chatem, přes který můžete provokovat protihráče. Líbí se mi možnost přidat vlastní AI, dost je jich dostupných. Mohlo by to mít hezčí grafický kabát a nějaké zvuky.
  • Lucie Hartingerová (8 bodů) - Je super, že se to dá hrát přes síť a je k tomu ještě i chat. Jeden hráč se taky zabaví, protože počítač jako protihráč má nastavitelnou úroveň obtížnosti. Vtipná je možnost, kdy proti sobě můžou hrát dva počítače, taky s nastavitelnou úrovní inteligence. Škoda, že je to celé v jednodušší grafice a bez zvuků.
  • Tomáš Bitter (7 bodů) - Klasika. Upřímně na hře není nic moc zvláštního, ale je provedena dobře. Umělá inteligence rozhodně není hloupá. Možnost hrát multiplayer je dobrý bonus do hry.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2017.

 

Stáhnout

Staženo 16x (46.46 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

 

Hru pro vás napsal Petr Stastny
Avatar
Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor se věnuje především C#, ale není mu cizí ani HTML, CSS, nebo JS.
Aktivity (7)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!