Tetris v C# .NET WPF

C# .NET Formuláře WPF Zdrojákoviště Tetris v C# .NET WPF

ONEbit hosting Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Protože je o prázdninách dost času a člověk se nějakým způsobem snaží neustále zdokonalovat a protože shodou náhod jsem tady četl článek, že když člověk dokáže naprogramovat Tetris, tak je to nadějný programátor, tak jsem si říkal, že bych to mohl zkusit! :D

Vývoj

Když jsme si to nějak srovnal v hlavě a trošku o tom popřemýšlel, jak bych to naprogramoval, tak jsem se pustil do vývoje. Rozhodl jsem se, že aplikace bude typu WPF, protože s WPF už nějaké zkušenosti mám, ale také proto, že jsem se díky kamarádovi d4rkw34v3r naučil používat framework Caliburn.Micro. Díky moc! :) Je to velmi intuitivní a velice ulehčující framework, kterým se velice jednoduše vytváří aplikace v návrhovém vzoru MVVM. Nejdříve jsem tedy navrhnul design aplikace, a pak už jsem se pustil do aplikační logiky. Hrací pole představuje Grid, který obsahuje políčka typu Field. Pak je zde třída BaseShape, která reprezentuje jednotlivé obrazce ve hře. Protože jsem chtěl, aby to bylo přehledné a u obrazce I a O je trošku jiná rotace objektu, tak jsem každému obrazci vytvořil třídu. Já vím, možná je to zbytečné, ale pro mě to je tak přehledné. Pak je zde hlavní třída Game, která zajišťuje chod hry. Snad to funguje dobře! :) Budu rád za komentáře a případné návrhy na zlepšení!


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2018.

 

Stáhnout

Staženo 55x (15.59 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

 

Hru pro vás napsal Radek Němec
Avatar
Jak se ti líbí článek?
3 hlasů
Autor se věnuje především programování v jazyce C#. Postupně se chci naučit Javu a začít dělat i mobilní aplikace na Android a Apple
Aktivity (2)

 

 

Komentáře

Avatar
Andy Scheuchzer:10. září 19:09

Dojem z první hry (na zdroják jsem se ještě nedíval):

  • deformované dílky (v náhledu se zobrazí s poměrem stran asi 1:2, v poli pak ca 2:3 až 3:4)
  • trochu zasekané – jednou jsem pohnul s ležícím dílkem, jindy se místo rotace posunul nahoru, další se zaseknul ve vzduchu (což byl předposlední v té hře :-) )

Ale tak já jsem zatím Tetris nezkoušel, takže nevím, jak je to složité :-).

Odpovědět 10. září 19:09
Za správnost neručím.
Avatar
Radek Němec
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Andy Scheuchzer
Radek Němec:10. září 19:44

Čau, no tak nevím. Dával jsem to dost lidem, aby to otestovali a zkusili, jestli jsou někde problémy. Nevím..
Jestli myslíš ty deformovaný dílky, jak se ukazuje následující obrazec, tak to tak má být. Myslím, že jsem měl stejnou velikost, ale protože to nevypadalo moc dobře, tak jsem tu velikost změnil. Jinak jak píšeš trošku zasekané. Mně osobně se to teda neseklo. Ale díky za připomínky, až bude čas, tak na to určitě mrknu :)

 
Odpovědět 10. září 19:44
Avatar
Martin Voplakal:17. září 16:21

Moc hezká práce. Několikrát jsem si to zahrál a ta grafika je taky dobrá jen mi tu někde chybí tlačítko resetovat hru.
Jen tak dál ;-)

 
Odpovědět  +1 17. září 16:21
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.