Tvorba shaderů v HLSL - Online kurz
Co se v kurzu naučíš?
Budeš umět vylepšit vlastní 3D engine založený na C# .NET MonoGame o různé efekty. Moderní kurz nabitý praktickými příklady ti dá solidní skills pro práci v herním průmyslu.
Lekce 1
XNA a HLSL - První shader
V tomto prvním tutoriálu si zkusíme vytvořit jednoduchý shader do XNA v HLSL a popíšeme si jeho jednotlivé části a pomocí něj vykreslíme první model.
Napsal vodacek
Lekce 2
XNA a HLSL - Textury
V tomto díle se podíváme na to, jak na trojúhelníky pomocí shaderů nanášet textury v HLSL (XNA). Zjistíme něco také o samplerech a možnostech filtrování.
Napsal vodacek
V tomto dílu se podíváme na zoubek světlům a jejich typům. Přidáme si materialály a také přidáme první světlo. A to vše s pomocí HLSL a XNA 4 v C# .NET.
Napsal vodacek
Lekce 3
XNA a HLSL - Světla podruhé
V tomto dílu tutoriálu si vytvoříme ambientní a směrové světlo. Přidáme si k nim také odlesky (specular). A to vše v HLSL, XNA 4 a C# .NET.
Napsal vodacek
Lekce 4
XNA a HLSL - Světla potřetí
V tomto dílu si vytvoříme bodové světlo (point light) a reflektor (spot light) v programovacím jazyce C# .NET a za pomoci XNA 4 a jazyka HLSL.
Napsal vodacek
Lekce 5
XNA a HLSL - Postprocesory
V tomto dílu si napíšeme systém pro postprocesorové efekty v HLSL a C# .NET XNA. Na závěr si napíšeme první jednoduchý efekt - převod na černobílé barvy.
Napsal vodacek
V tomto nadupaném díle si připravíme hned několik postprocesových shaderů. Těšit se můžete na negativ, embos, gamma korekci, toonshading a detekci hran.
Napsal vodacek
V tomto díle se podíváme na další trojici shaderů. Bude to na Sepia, alfa masking a na závěr si obraz rozházíme trochou šumu. To vše v C# .NET XNA a HLSL.
Napsal vodacek