Tetris v konzoli v C#.NET
Hru jsem napsal během pár dní jen tak pro radost. Může posloužit začátečníkům k inspiraci a k seznámení se s některými mírně pokročilejšími algoritmy a možnostmi, které lze v pouhé konzoli vytvořit. Pro lépe vzhledovou aplikaci by bylo vhodnější určitě použít např. Windows Forms. Tato konzolová aplikace však ukáže vnitřní logiku hry Tetris a jeden ze způsobů, jak jí naprogramovat. Dále může obeznámit s prací se zvuky, ukládáním a načítáním ze souborů, nadpisy vytvořenými z ASCII Art, animacemi, ovládání hry klávesnicí atd.
Vím, že existují miliony lepších způsobů, jak tuto hru naprogramovat,
nebo k ní přidat další věci, jako jsou třeba barevná Tetromina
(geometrické tvary ve hře), lepší možnosti pohybu a rotace, zapsání
vlastního jména hráče a mnoho dalšího. Nadšenci to mohou využít, jako
výzvu k vylepšení hry danými vymoženostmi
Potřebné nastavení
Soubor obsahuje dvě verze hry. Jedna je i se zvuky a ukládáním výsledků do souboru a pro její fungování je potřeba upravit cestu k daným souborům v parametru files_path, který se nachází na začátku hlavní třídy Program:
class Program { static int borderWidth = 22; // sirka obdelniku ve kterem se bude hrat / osa X (20 + 2 bocni steny) static int borderHeight = 21; // vyska obdelniku ve kterem se bude hrat / osa Y (20 + 1 spodni hranice) static int titleCoordinateX = borderWidth + 3; // souradnice X pro nadpis static int titleCoordinateY = 1; // souradnice Y pro nadpis static private char charForTet = '0'; //vykreslovaci bod static int X = borderWidth / 2; // Tetromino coordinate X static int Y = 0; // Tetromino coordinate Z static string files_path = "C:/Users/Jussepin/Dropbox/CSharp/MojeProjekty/TetrisByJussepinVar6/TetrisByJussepin/bin/Debug/";
Co se týče files_path, bude zřejmě stačit změnit cestu nacházející se mezi soubory Users a TetrisByJussepinVar6
Doplňující informace
Znak Tetromina
V proměnné charForTet lze jednoduše rychle změnit, kterým znakem má být Tetromino vykresleno
static private char charForTet = '0'; //vykreslovaci bod
Ovládání
Pohyb do stran se provádí šipkami. Šipka dolů položí Tetromino okamžitě k zemi. Mezerníkem se provádí rotace.
Hlavní menu
V hlavním menu je možnost zvolení obtížnosti od 1 do 4. Tato volba vlastně pouze mění rychlost pohybu Tetromin.
Na závěr
Doufám, že aplikace komukoliv jakkoliv užitečně poslouží.
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 174x (13.35 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#