IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

The Way

The Way je 3D skákačka ve které se vžijete do rolí 4 základních elementů: Vzduchu, Zemi, Ohně a Vody. Spojí se, aby zachránili pátý element (element Vesmíru).

Každý element má unikátní schopnost a vlastnosti. Hráč mezi elementy libovolně přepíná (podobně jako ve hře Trine). Všechny elementy mají společný medailon. Ten se rozzáří, když je v okruhu jednoho políčka od elementu nachází neviditelné objekty. Dále mají všichni Vnitřní zrak. Díky němu se zobrazí všechny neviditelné objekty v okruhu dvou políček od elementu.

Hra

Hra je rozdělena do tří kapitol. Na začátku máte k dispozici pouze Vítr. V prvním levelu každé kapitoly budete mít možnost si promluvit s dalším elementem (a tím se dozvědět něco o následující kapitole, co na Vás čeká atd.), který se k Vám následně připojí. Každý level se musí projít za určitý čas. Hra automaticky ukládá postup ve hře a nejlepší čas v každém levelu.

Postup

  • Hra je už ve spustitelné verzi. Jsou přidány všechny úrovně a obsah je také kompletní. Do hry se pokusím dát nějaké nastavení. Právě se pouštím do zvukové stránky hry.
  • V jednotlivých kapitolách teď hraje hudba. Dále byl přidán zvukový efekt chůze. Následně bylo přidáno základní ovládání: fullscreen, hlasitost hudby i chůze. Pracuje se na zakončení hry a doufám, že zbude čas na úpravu kódu.
  • Přidán konec hry, na zbytek už není čas, takže odevzdávám hru.

Postup po dokončení soutěže

  • Opraveny nalezené chyby, přidán trénink, který postupně projde všechny herní mechaniky.
  • Upraveny efekty pro kouzla Vnitřní zrak (to je obzvláště povedené ;) ) a Zničení skály. Dále je přidáno zobrazení zbývajícího času (tedy už tam není jen samotný bar). Opraveny nějaké chyby.

Ovládání

Hra je uzpůsobena pro klávesnici, i pro ovladač XBOX 360.

Tým

Na celé hře pracuji sám.

Software

  • IDE: VS 10
  • Modely a animace: Blender
  • 2D Grafika: Gimp 2
  • Skyboxy: Terragen 3 (Free verze)

Další informace

  • Engine: Používám zdejší VodacekEngine, který jsem si trochu upravil a přidal pár věcí.
  • Hudba: je od Antti Martikainen
  • Kód: Pro umožnění přehrání 3D animací je v projektu přidán SkinnedModel od Microsoftu (zdarma).

Hra vyžaduje DirectX 10. Pro spuštění hry je potřeba nainstalovat XNA Framework Redistributable (http://www.microsoft.com/…details.aspx?…) .NET framework 4 by měl být součástí Windows, ale pro jistotu (http://www.microsoft.com/…details.aspx?…).

Hodnocení porotců

Hra byla vytvořena do soutěže GeekWork 2014.

Programátorská soutěž GeekWork 2014 - Zdrojákoviště C# .NET - XNA a MonoGame
  • David Čápka (9 bodů): Skvělý nápad a zpracování menu a dialogů! Grafika ve hře je již průměrnější. Hra je hned ze začátku velmi obtížná, možná by to chtělo nějaká rozehřívací kola, zdolat první level trvalo docela dlouho, ve druhém jsem nepřišel na to jak přeletět propast. Každopádně to člověka zabaví :)
  • nessandy (9 bodů): Myslím, že této hře bych mohla rychle propadnout, a to díky nádherné muzice, poutavému příběhu, kdy 4 elementy jdou zachránit pátý, moc se mi líbí grafika v úvodním menu a pak se mi taky líbí jednoduchost grafiky při hře, myslím, že ovládání je nastavené také docela přívětivě (ale určitě by mohlo být nastaveno líp, i když... zvyknu si :-)). Mám však malý problém s obtížností. Buď jsem úplně neschopná, nebo si autoři neuvědomili, že ten, kdo to netvořil a netestoval 100x denně, to prostě nemůže dát v tak krátkém časovém limitu, který navíc nikde není zobrazen (i když minimálně jeden z nás se dostal do 2. levelu..:-D). Každopádně mě ta hra fakt zajímá, tak prosím snižte obtížnost, ať je přístupná i takovým lamám, jako jsem já...;-).
  • Honza Bittner (7 bodů): Zajímavá hra s ucházející grafikou. První díl – prolog – je opravdu dost náročný a strávil jsem na něm hodně času, než jsem alespoň trochu pochopil, co a jak.
  • Daniel Vítek (4 body): Příběh ani ovládání jsem nějak nepochopil, nějak jsem nevěděl jak mám létat etc.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2014.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 711x (88.61 MB)

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště C# .NET - XNA a MonoGame
Článek pro vás napsal magic44
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor je C# programátor, ve volém čase se zabývá vývojem her v XNA a Unity3D, případně aplikacemi pro Android. A kdyz na to přijde, tak kreslí v Blenderu.
Aktivity