Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

VoxelEngine v Unity

Jedná se jednoduchou ukázku vlastního voxel enginu.

Voxel enginy se hodí v situacích, kdy je potřeba mít načteno velké množství objektů a není potřeba je vykreslovat celé. Proto se vykreslí jen obal (v tomto případě obal terénu) a se zbytkem se jednoduše nebude počítat. Základní jednotka, ze které se svět skládá, je tvz. chunk, který se skládá z jednotlivých bloků. Jeho velikost bývá většinou 16x16x16 bloků.

Svět se ze základu skládá z jediného materiálu (kamene) a dynamicky se generuje podle hráčova pohybu tak, aby byl svět vytvořený pouze kolem něj v dané oblasti. Svět se generuje podle tzv. seedu, který je buď náhodně vygenerován, nebo ho hráč zadá.

A co vlastně můžete v ukázce dělat? Máte na výběr 4 bloky/materiály (dřevo, kámen, cihly a vlnu), ze kterých můžete stavět a samozřejmě cokoliv bourat. Každý blok/materiál má však vlastní "odolnost" a tak zbourání cihel dá větší práci, než zbourání dřeva.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2018.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 40x (12.55 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
Článek pro vás napsal magic44
Avatar
Uživatelské hodnocení:
2 hlasů
Autor je C# programátor, ve volém čase se zabývá vývojem her v XNA a Unity3D, případně aplikacemi pro Android. A kdyz na to přijde, tak kreslí v Blenderu.
Aktivity