IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 2 - Unity (C#) Android: Pohyb, grafika, particles

V minulé lekci, Unity (C#) Android: Nastavení prostředí, jsme si Unity nastavili na Android." Druhá lekce se zabývá hráčem: pohybem, grafikou a particles.

Video

Vytvoření hráče

Přidávám skript, který je použit ve videu, pokud se vám ho nechce opisovat :)

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class PlayerMoveScript : MonoBehaviour {

    float flapAmount = 10;
    public float speed = 150;
    Rigidbody2D rigid;
    bool android;

    // Use this for initialization
    void Start () {

        rigid = GetComponent<Rigidody2D>();
        if (Application.platform == RuntimePlatform.Android)
            android = true;
        else
            android = false;
    }

    // Update is called once per frame
    void Update () {

        Vector3 vel = rigid.velocity;
        print (vel);

        if (!android)
        {
            if (Input.GetMouseButtonDown (0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
            {
                vel = Flap(vel);
            }
        }
        else
        {
            if(Input.touches.Length > 0)
            {
                vel = Flap(vel);
            }
        }

        vel.x = speed * Time.deltaTime; // plynulý pohyb dopředu

        rigid.velocity = vel; // upravenou hodnotu ve 'vel' uložíme zpět jako vlastnost rigidbody2D
    }

    Vector3 Flap(Vector3 v) // funkce, která se postará, aby nám fireball popolétl
    {
        v.y = flapAmount;
        return v;
    }

}

Jak hra vypadá teď?

Zdrojákoviště Unity - 2D hry

Problémy?

Pokud máte nějaké otázky ohledně nastavování, neváhejte se zeptat v komentářích, nebo mi napsat do zpráv.

V příští lekci, Unity (C#) Android: Generování stalagů, se budeme věnovat tvoření mapy.


 

Předchozí článek
Unity (C#) Android: Nastavení prostředí
Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Unity (C#) Android: Generování stalagů
Článek pro vás napsal vratislavino
Avatar
Uživatelské hodnocení:
8 hlasů
Autor se věnuje programování v C#, především pak ve vývojovém prostředí Unity3D. Má asi pětileté zkušenosti s programováním a momentálně pracuje na připravované hře Azulgar: Beyond The Frontiers.
Aktivity