NOVINKA: Začni v IT jako webmaster s komplexním akreditovaným online kurzem Tvůrce WWW stránek. Zjisti více:
NOVINKA: Staň se datovým analytikem od 0 Kč a získej jistotu práce, lepší plat a nové kariérní možnosti. Více informací:

Diskuze – Lekce 1 - Rasterizace úsečky

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Avatar
Pekky
Člen
Avatar
Pekky:25.5.2014 13:27

Zdravim,

chtel bych se zeptat k Bresenhamove algoritmu, proc je prediktor na radku #6 nastaven na hodnotu "2dy-dx"? S tim take souvisi druhy dotaz - podle ceho se pak nastavuje jeho hodnota uvnitr cyklu?

EDIT: Jeste me napadla druha vec - jak se zde resi, zda usecka ma sklon vetsi ci mensi nez 45 stupnu?

Dekuji

Editováno 25.5.2014 13:28
Avatar
Odpovídá na Pekky
Libor Šimo (libcosenior):25.5.2014 13:30

:o
Sorry, ale prekvapil si ma maximálne.

Editováno 25.5.2014 13:31
Odpovědět
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
tastyfish
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Pekky
tastyfish:25.5.2014 19:53

Rovnice pro prediktor jsou odvozeny z rovnic DDA algoritmu vynásobením hodnotou 2dx, do článku jsem to doplnil, takže se to tam brzo objeví. Vykreslení v jiném úhlu než 0 - 45 stupňů je tam vysvětleno, transformuješ souřadnice.

Odpovědět
škoda mluvit
Avatar
00
Člen
Avatar
00:4.10.2016 13:17

K čemu je u posledního algoritmu to přetypování?

vykresli_bod(x,(int) y);
Avatar
Odpovídá na 00
Luboš Běhounek Satik:4.10.2016 13:22

copy&paste pozustatek nejspis

Odpovědět
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
00
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
00:4.10.2016 13:22

Je to i u předchozího

Avatar
Odpovídá na 00
Luboš Běhounek Satik:4.10.2016 13:28

J, i tam, v prvnim prikladu je y typu double.

Odpovědět
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Zdeněk Pavlátka:4.10.2016 13:42

V prvním kódu (DDA) máš v cyklu

y = y1 + smernice;

Kde y1 a smernice jsou konstanty, tudíž y bude v každém kroku stejné...
Asi by to mělo být spíše

y += smernice;
// nebo y = y + smernice;
Odpovědět
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.