NOVINKA: Začni v IT jako webmaster s komplexním akreditovaným online kurzem Tvůrce WWW stránek. Zjisti více:
NOVINKA: Staň se datovým analytikem od 0 Kč a získej jistotu práce, lepší plat a nové kariérní možnosti. Více informací:

Diskuze – Lekce 8 - Pole v C++

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Nejnovější komentáře jsou na konci poslední stránky.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Jaroslav Dubánek:13.8.2017 13:33

Aha jo jasně! Pravda. Ta knihovna s tím nemá nic společnýho. Já jsem si to myslel proto, že v případě, kdy mě to začalo fungovat, jsem s <algorithm> připsal i cin.get(); na konec. Pak teprve to okno zůstalo otevřený. Ono se zdálo, že to nefunguje, protože se to hned zavřelo. Už to začínám chápat.

BTW jak to, že mě to s tím cin.get(); nefunguje a ostatním očividně jo?

Odpovědět
Život je ve skutečnosti strašně jednoduchej.
Avatar
Libor Šimo (libcosenior):14.8.2017 16:49

Niektore IDE po skonceni hlavnej funkcie (main) automaticky uzatvoria konzolu, niektore nie. Ak pouzijes cin.get(), zarucis cakanie na stisk klavesy.

Odpovědět
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar

Člen
Avatar
:17.9.2017 20:01

Tak tady končím. Myslel jsem, že jsem konečně narazil na kvalitní web, kterej to krásně vysvětlí a je dokonce i v češtině, ale zmýlil jsem se. Prvních několik dílů bylo pochopitelných, ale tohle ne, fakt hůř to snad už napsat nešlo. Nad částí s find jsem seděl hodinu a půl, a pořád to pořádně nechápu, a nemyslím si, že bych byl až tak hloupý, abych to nebyl schopný pochopit. A to nemluvím o tom, že články s cvičením jsou za peníze, což je taky pěkná kravina. Takže jsem se z 8 lekcí naučil jen první 4, protože u toho jsem nemusel platit cvičení. K čemu je člověku teorie (a ještě k tomu špatně vysvětlená), když si to nevyzkouší na příkladech... Snad najdu nějaký anglický web, kterej mě něco naučí.

Avatar
Odpovídá na
WernerZero Gaming:17.9.2017 20:16

nie, nechcem ťa uraziť ale... je to o skillu... Ani ja niečo nechápem ale nejdem tu kričať na autora že to zle vysvetlil keď on to pripravoval dlhé hodiny... Peace out

Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:17.9.2017 20:27

Napsat pod článek se spustitelnými a editovatelnými ukázkami "K čemu je člověku teorie (a ještě k tomu špatně vysvětlená), když si to nevyzkouší na příkladech" asi mluví za vše. Ať se daří při hledání anglických webů, my tu budeme zatím dále vychovávat kvalitní programátory.

Odpovědět
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Lukáš Hruda
Tvůrce
Avatar
Lukáš Hruda:18.9.2017 18:26

Ačkoliv souhlasím s WernerZero Gaming a David Hartinger tak musím říct, že mi přijde trochu krkolomné vysvětlovat nejdříve pole a pak teprve ukazatele. Viz věta "S ukazateli se teprve setkáme, nyní nám bude muset stačit, že se k jejich zápisu používá hvězdička a že když poté odečteme tento ukazatel od pole, získáme skutečnou pozici hodnoty v poli.". Dle mého názoru by bylo vhodnější, kdyby čtenář v tuto chvíli již skutečně vědět, co je to to ukazatel, a nebylo třeba mu slibovat, že se s ním teprve setká, nehledě na fakt, že aritmetika ukazatelů je pro správné pochopení polí v C++, dle mého názoru, poměrně důležitá.
Prosím autora, aby toto nebral jako výtku, spíše jako můj subjektivní názor.

Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda
David Hartinger:18.9.2017 20:16

Není tomu tak, k poli ukazatele vůbec nepotřebuješ, můžeš jej přeci alokovat staticky. Zde je zmínka o ukazateli jen proto, abychom mohli ukázat i funkci find() a nemuseli tak psát vlastní hledání. Ukázat jak použít funkci jako blackbox není IMHO žádný problém a o pointerech tu je napsáno až až v dalších kurzech. Chápu, že to není ideální, to je sice hezké, že jsi to napsal, ale céčko také není ideální jazyk. Nějak se učit musí, jak je to napsané je nejlepší možný způsob, protože začít pointery by bylo vážně nudné a složité a psát pokaždé cyklus pro nalezení prvku v poli také. Jestli někdo nedokáže zkopírovat 1 řádek když potřebuje najít prvek v poli, tak si asi neměl vybírat céčko.

Odpovědět
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Lukáš Hruda
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Lukáš Hruda:19.9.2017 0:20

Netvrdil jsem, ze je to napsane spatne. Priznam se, ze jsem ani necetl bezprostredne predchozi ani nasledujici clanek, narazil jsem na tento, protoze se mi objevil na hlavni strane a byl jsem zvedavy. Tohle je jen vec, ktera me zaujala a ktera by treba mne osobne, pokud bych C++ neumel a pouzival clanek k uceni, trochu vadila.
Tvrdit, ze je to nejlepsi mozne je velmi odvazne, protoze objektivne nic jako nejlepsi mozne neexistuje, kazdemu vyhovuje neco jineho a kazdemu i vadi neco jineho. Stejne jako tvrdit ze zacit pointery je nudne a slozite, opet je to subjektivni, kazdemu prijde nudne a slozite neco jineho. Nekomu jinemu to takto vadit nemusi a muzou mu zase vadit jine veci. Napsal jsem jen svuj subjektivni nazor.
O tom, ze k poli nejsou potreba ukazatele, by se teoreticky dalo polemizovat, jelikoz v C/C++ i staticke pole je v podstate jen ukazatel na blok pameti na zasobniku, ale to je jen formalni zalezitost. Prakticky mas pravdu, ze k zakladni praci s poli to neni potreba znat.

Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda
David Hartinger:19.9.2017 10:17

Tvrdit, ze je to nejlepsi mozne je velmi odvazne, protoze objektivne nic jako nejlepsi mozne neexistuje, kazdemu vyhovuje neco jineho a kazdemu i vadi neco jineho.

Hovořil jsem o nejlepším řešení pro ITnetwork. Každému sice vyhovuje něco jiného, ale populární kurzy by měly být napsané tak, jak to vyhovuje většině, a to pointery prostě nejsou, už jen vzhledem k tomu, jak se jich zbavily ostatní jazyky.

Odpovědět
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Neaktivní uživatel:19.9.2017 11:45

Mají ty kurzy nějaký feedback? A je někde případně zveřejněný?

Odpovědět
Neaktivní uživatelský účet
Nejnovější komentáře jsou na konci poslední stránky.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 46.