IT rekvalifikace s podporou uplatnění. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze – Lekce 3 - Hra JellyBox v MonoGame - Střely a Logika

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
David Hartinger:2.11.2013 12:51

Vypadá to fajn. Co se týče obsluhy komponent, tak bys je mohl všechny oddědit od nějaké třídy, která má metody update a draw. Místo projiždění listů střel a listů želé a bábovky atd. bys je všechny dal do jednoho listu typu předka a na tom zavolal update. Kdybys šel ještě dál, tak bys zjistil, že samotné XNA pro toto má třídu GameComponent, ze kterých se potom výsledná hra skládá a ony se samy obsluhují. Ale u takhle jednoduché hry to nevadí. Těším se na příště, až si to zahraju :) Želé by se mohlo roztahovat a smršťovat, aby to vypadalo jako želé :P

Editováno 2.11.2013 12:56
Odpovědět
2.11.2013 12:51
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Jakub Lásko[Saarix]:2.11.2013 14:50

Animace budou :-) Jak na bábovku, tak střely a padajicí želé. Jinak je pravda že předka s metodami Update a i Draw jsem mohl udělat, ale trochu jsem na to zapoměl. Ještě že je to menší hra :-), jinak dnes sem konečně rozchodil logiku padajicího cukru, takže můžu jít dělat další díl.

Odpovědět
2.11.2013 14:50
Časem je vše možné.
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Jakub Lásko[Saarix]:2.11.2013 14:57

Jinak co říkáš na předchozí díl, kde se dělalo efektní vykreslení přidání score?

Odpovědět
2.11.2013 14:57
Časem je vše možné.
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Jakub Lásko[Saarix]
Petr Nymsa:2.11.2013 17:54

Určitě GameComponent a DrawableGameCom­ponent využívej. Díky nim lze strašně snadno dělat herní správu obrazovek, jednotlivé metody Update() a Draw() se volají automaticky. Například já to mám vyřešené tak, že mám ScreenManager(správ­ce herních obrazovek), následně třídu GameScreen -> jednotlivé obrazovky, ta obsahuje List<GameCompo­ennt>. Všechny komponenty se přidají do listu Components v třídě Game. ScreenManager poté při změně obrazovky zjistí, zda je GameComponenta obsažená v obrazovce a podle toho jí vypne / zapne.

Odpovědět
2.11.2013 17:54
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Jakub Lásko[Saarix]
David Hartinger:3.11.2013 18:03

Četl jsem to trochu rychle a v ukázce pod článkem ten efekt není, nebo jsem nepřišel na to jak ho docílit :) Nezapomněl jsi to zkompilovat?

Odpovědět
3.11.2013 18:03
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Jakub Lásko[Saarix]:3.11.2013 18:08

Ve výsledku ho ani docílit nešlo, protože se v tom díle nedostalo na samotný Draw, ale v dalším díle, který jsem dnes dodělal už je funkční verze a tam to je krásně vidět při kolizích :-)

Odpovědět
3.11.2013 18:08
Časem je vše možné.
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Jakub Lásko[Saarix]
David Hartinger:3.11.2013 18:53

Dobře, mrknu na to :) Ještě jsme tě chtěl poprosit, abys používal správu obrázků (tlačítko pod editorem článků), musím to jinak ručně stahovat :P

Odpovědět
3.11.2013 18:53
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Jakub Lásko[Saarix]:3.11.2013 19:28

Dobře přístě se polepším :-)

Odpovědět
3.11.2013 19:28
Časem je vše možné.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.