NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Python programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze – Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Avatar
DDL Blue
Neregistrovaný
Avatar
DDL Blue:17.3.2011 21:48

No, s tím, že vykreslovací engine u GM za moc nestojí, s tím bych moc nesouhlasil. Ano, je pomalej, ale dá se s tím vcelku slušně kouzlit a pokud člověk umí trochu optimalizovat, dá se grafika slušně vylepšit i s malou náročností. Taky bych ty tily moc nevychvaloval. Zkus si mít v roomu několik stovek tilů, seká se to jako prase ;). Lepší je to v nejhorčím řešit třeba přez surfacy nebo tak nějak.

 
Odpovědět
17.3.2011 21:48
Avatar
sdraco
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
sdraco:17.3.2011 22:29

Nevím, na co narážíš, GM je napsaný v Delphi, ty jsou obecně na performance velmi slabé. Autor sám GM nyní z tohoto důvodu přepisuje do C#, takže se rychlost dost zlepší, ale teď je to bída, to pozná snad každý, sice se v tom relativně jednoduše tvoří, ale člověk tam dá pár desítek objektů a už je to zasekané i na čtyřjádru a nejnovější GEForce.
Tile sice nejsou samospásné, ale pořád se vykreslují mnohem mnohem rychleji než objekt, protože s sebou nenese žádnou logiku (funkčnost), která by se musela provádět.
Dobrou praktikou je také sloučit několik tilů do jednoho (místo abych kreslili čtverec 10x10 stejných cihliček, udělám si jeden velký tile 10x10 atd.)
O žádných surface v GM nevím.

Odpovědět
17.3.2011 22:29
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Satik64
Tvůrce
Avatar
Satik64:11.8.2012 23:44

Taky nesouhlasím s použitím tiles ve větším počtu. Pokud je jich víc, na rozdíl od objektů se nedají deaktivovat a je to problém. A deaktivace je základ optimalizace ve velkých mapách, není potom problém s počtem objektů. Při správné optimalizaci toho zvládne Game Maker dost. Například není problém použít 3x surface, particle efekty a spoustu vykreslování a FPS se pořád drží mnohem výš, než může být limit rychlosti roomu, a to klidně na starších sestavách, takže na těch ještě horších pak stačí třeba zmírnit množství particlů nebo dalších detailů. Na čtyřjádru a nové Geforce to musí běžet jako nic :)
V něčem je to podle mě i dobře, že to dává vývojářům nějaký limit, kvůli kterému se musí snažit neplýtvat výkonem a hledat co nejúspornější řešení. Ale není to vůbec tak hrozné.

Odpovědět
11.8.2012 23:44
Bůh neobdarovává lidi sny, aniž by jim nedal sílu je uskutečnit.
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Satik64
David Hartinger:11.8.2012 23:48

V čem spočívá deaktivace? Tiles nemají logiku a dle autora GM by se měly používat přesně pro objekty bez logiky.

GM je s optimalizací opravdu hrozný, vezmi si, že na stroji, kde mi běží Quake 3, se mi seká skákačka :) Schválně někdy udělám nějaké porovnání rychlostí XNA a GM ve vykreslování.

Edit: Tiles, ne surface, už napůl spím :)

Odpovědět
11.8.2012 23:48
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Satik64
Tvůrce
Avatar
Satik64:12.8.2012 0:14

Tak s takovými enginy se to srovnávat nedá, neříkám, že na tom není GM mnohem hůř. Na tak starých sestavách je s GM hrami asi velký problém. Ale myslím, že každý má dnes už PC, který GM krásně zvládne. Sám dělám na 6 let staré sestavě a nemám žádné problémy.
Deaktivace deaktivuje například všechny nedůležité instance mimo view, takže aktivních zůstane mnohem míň objektů.
Tilesy záleží na hře. V malých roomech bych je klidně použil. Pokud bych ale dělal velkou herní mapu nebo level, určitě bych radši využil objekty, které se dají deaktivovat.

Odpovědět
12.8.2012 0:14
Bůh neobdarovává lidi sny, aniž by jim nedal sílu je uskutečnit.
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Satik64
David Hartinger:12.8.2012 0:17

A to se deaktivuje samo nebo to musíš explicitně?

Proč bych ho nemohl srovnávat? GM by naopak měl mít naprosto perfektní engine, když je to vývojový nástroj. Je to program, jako každý jiný, není žádný důvod k tomu, aby byl nekvalitní.

Odpovědět
12.8.2012 0:17
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Satik64
Tvůrce
Avatar
Satik64:12.8.2012 11:47

Deaktivaci si musíš napsat.
Malý výkon je nevýhodou jednodušší tvorby. Záleží na výběru, jestli se chce člověk věnovat pokročilým enginům, ale s větším programátorským úsilím, nebo přetrpí tato omezení a zvolí si snadnější cestu. Ale o tom už jsem psal :)

Odpovědět
12.8.2012 11:47
Bůh neobdarovává lidi sny, aniž by jim nedal sílu je uskutečnit.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.