NOVINKA: Získej 40 hodin praktických dovedností s AI – ZDARMA ke každému akreditovanému kurzu!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze – Kterou SQL databázi použít?

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Avatar
Milan Křepelka
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Novák
Milan Křepelka:8.9.2015 12:51

Ne opravdu nemám. Na tvoje blábolení z 11:42 nehodlám reagovat. Považuji to za opravdu něco nehodného argumentů. Takové standardní cinty na které ani nemá smysl reagovat.

 
Odpovědět
8.9.2015 12:51
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Milan Křepelka
David Novák:8.9.2015 13:03

Rozhodně je to na vyšší úrovni než co jsi zatím řekl ty.. Kdybys pominul téma a vzal to čistě z jazykového hlediska, je to krásná hyperbola..

A tvůj předchozí komentář si nic jiného nezasloužil. Popravdě se divím, že vůbec ztrácím čas s někým, kdo jen napadá ty, co mají jiný názor. Asi jsem doufal, že se nad tím trochu zamyslíš a nebudeš jen další ovce..

Odpovědět
8.9.2015 13:03
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
vita
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Milan Křepelka
vita:8.9.2015 13:18

S tím, že Oracle je u velkých enterprise aplikací rozšířenější než PostgreSQL zcela souhlasím. To jsem psal i v komentáři v 10:20. Jde o to, že aktuálně máme na itnetwork tutoriály k následujícím databázím: MySQL, MS-SQL. SQLite a PostgreSQL. V případě, že by jsi vybíral z těchto čtyř databází jednu pro enterprise aplikaci, volil by jsi nejpravděpodobněji mezi MS-SQL a PostgreSQL.

Na oficiálních stránkách je seznam některých společností, které PostgreSQL používají. Uznávám, je to stránka PostgreSQL, na které se chtějí pochlubit :-), ale na internetu se dá najít dost zmínek o společnostech používajících PostgreSQL.

V článku zmíněná doporučení k výběru databáze se týkala jen těch čtyř databází, na které jsou na itnetwork tutoriály. A tato doporučení byla hlavně zaměřena na ty, kteří neví, jaký tutoriál zvolit. Ti zkušenější si určitě vyberou sami. Jak psal David Hartinger v 10:34, bylo be perfektrní, pokud na můj článek (i když to původně měla být jen zpráva) zdejší členové zareagují a tutoriály rozšíří o další RDBMS, popřípadě napíší nápady a názory, co by šlo přidat či zlepšit.

Osobně si myslím, že tu chybí tutoriál na velmi populární databázi MongoDB. Aktuální tutoriály se zabývají relačními databázemi a právě např. MongoDB, která patří mezi NoSQL databáze, by se tu hodila (a nebo jiná ne-relační databáze).

 
Odpovědět
8.9.2015 13:18
Avatar
Milan Křepelka
Tvůrce
Avatar
Milan Křepelka:8.9.2015 13:20

Je to samozřejmě klasická linuxácká blábolovina jenom zabalená do jiné formy. Z jazykového hlediska je to možná pro tebe objevné a krásné, ale z věcného jsou to klasické cinty specifické pro linuxáky a mimo rámec této diskuse.

Snažíš se mě dostat do flejmu a já to opakuji - ne prosím; vůbec se mnou neztrácej čas nebo využij možnost mne kontaktovat napřímo. Zaplevelujeme tady toto vlákno nesmyslama.

 
Odpovědět
8.9.2015 13:20
Avatar
Milan Křepelka
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na vita
Milan Křepelka:8.9.2015 13:31

Jo dobře. Vysvětlil jsi to dobře. Pochopil jsem tu vazbu na zdejší portál, ale abych řekl pravdu - nesedí mi to. Ta motivace doporučovat Postgre vs Oracle pro opravdu velká řešení(v řádech (desítek)miliónů korun) na základě toho, že tady jsou jakési tutoriály pro začátečníky ... cítíš, že to je trochu špatné kritérium, ne?

Nicméně je to komplet vysvětleno. Díky

 
Odpovědět
8.9.2015 13:31
Avatar
Michal Žůrek - misaz:8.9.2015 18:03

Tento článek mi přijde neskutečně subjektivní, místy až jako reklama na PostgreSQL. Možná už jen z toho důvodu, že si z celého článku jaksi vyřadil databázového lídra Oracle. Také mi přijde, že My SQL a MS SQL úplně zbytečně ubíjíš. Ještě bych možná upozornil, že existuje takové pravidlo, že když chceš porovnávat grafy (samozřejmě bereme v potaz, že výsledkem je co nejobjektivnější zhodnocení) dát 4 (či jiný počet) grafů do jednoho. Ono totiž pak jediné co můžeme objektivně říct, je jestli graf A oproti grafu B (C, D) roste či klesá. Spousta lidí se totiž nemá moc tendenci dívat na popisky a pak je porovnávat a když už tak, tak aspoň ty popisky dat inteligentně velké, takhle jsou ty grafy celkem k ničemu.

 
Odpovědět
8.9.2015 18:03
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
David Novák:8.9.2015 18:34

Když se podíváš pořádně, tak je tam normální pořadí oblíbenosti. A hned na prvním místě máš Oracle..

U těch grafů je podle mě nejpodstatnější právě tendence - toto je článek pro začátečníky, kteří někdy možná slyšeli, že existuje nějaká databáze a nějaké SQL, ale nemají tušení co to je. A když se podívají někam na wiki, tak uvidí, že je spousta různých SQL databází.. A jak mají vědět, co si vybrat??

Mě se idea toho článku líbí a líbí se mi i doporučení (začátečníkovi bych Oracle nedoporučil ani za nic). Jen bych byl pro, aby to autor trochu více rozvedl (viz. příspěvek Davida Č.) proč dává doporučení, jaké dává. A jak říkáš ty, tak bych přidal i graf se všemi čtyřmi databázemi.

Odpovědět
8.9.2015 18:34
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
vita
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
vita:9.9.2015 9:10

S tvojí připomínkou souhlasím (a také s následujícím komentářem Davida Nováka). Jak jsem psal již v několika komentářích výše, tento článek byl ke schválení poslán (a také byl napsán) jako zpráva (sekce software). Ani strukturou, ani množstvím textu nesplňuje požadavek na článek. Byl ale schválen a přiřazen do sekce databáze a stal se jakýmsi rozcestníkem pro ty, jež se rozhodují, jaký tutoriál zvolit.Z toho důvodu jej budu předělávat, aby více odpovídal svému zařazení.

Vzhledem k tomu, že jsi autor tutoriálu o MS-SQL budu rád, když se pak na úpravu podíváš (až bude hotová a schválená pošlu ti zprávu) a na případné další nedostatky mě upozorníš, popřípadě navrhneš nějaká zlepšení.

 
Odpovědět
9.9.2015 9:10
Avatar
Michal Žůrek - misaz:9.9.2015 15:54

Ty grafy jsou lepší, jde vidět, že ten strmý promad MS-SQL a MySQL, jak byl v předchozím článků, až tak strmý není.... nIcméně mi pořád moc nejde do hlavy, proč vůbec nezmiňuješ alespoňt en Oracle. Nemusí to být jen článek pro začátečníky a ani rozcestník je n k tomu co je zde na síti. Ostatně svět nekončí u nás na síti.

 
Odpovědět
9.9.2015 15:54
Avatar
Odpovídá na vita
Patrik Valkovič:10.9.2015 20:20

A když už jsme u toho, možná bych tam zmínil i MongoDB a MariaDB.
Jinak co se platformy týče, na Windows může běžet naprosto vše. Nevím, proč mluvíš stylem "A na Windows jde dokonce i nainstalovat PostgreSQL". Já mám na stroji Mongo, Maria, MySQL, MS SQL a všechny jedou naprosto bez problémů. Není tedy důvod mluvit o databázích, jako by byli na pevno svázané s konkrétním OS (až tedy na MS SQL).

Odpovědět
10.9.2015 20:20
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 42.