Diskuze: adresování pole vektorem
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
K tomuhle účelu běžně používám Dictionary, kde klíč je ten vektor/identifikátor.
Ale pozor:
Aby to fungovalo, musíš udělat jednu ze dvou věcí (a jen jednu, nedělj
naráz):
A ještě jeden hodně důležitý pozor:
V obou případech budeš implementovat dvě funkce: jedna, která ti
porovnává a jedna, která ti vrací hash.
Tady musíš mít na paměti dvě důležité věci:
Když tohle nedodržíš, otevřou se brány pekelné a dvě procenta pekla pochcípá na COVID19 (tj. budou se dít nevysvětlitelný věci za těžko defnovatelných okolností v momentě, kdy to nečekáš).
Tohle je případ, kdy se velmi pozorně vyplatí přečíst si v dokumentaci Notes to implementers
Taky je dobrý chápat, jak funguje hashovací tabulka (v dotnetu aka Dictionary). Díky tomu pochopíš, proč je dobrý napad zajisti výše zmíněné.
Visual Studio (2019) tyhle metody umí naštěstí vygenerovat automaticky (pro případ č. 1). Celkem to funguje (tj. zatím jsem si nevšim, že by to nefungovalo). Stačí kliknout pravym na název třídy (nebo ctrl + .) a zvolit Quick actions and refactoring > Generate GetHashCode and Equals.
Výsledek pak může vypadat takto:
class Id : IEquatable<Id>
{
public Id(int a, int b, int c)
{
A = a;
B = b;
C = c;
}
public int A { get; }
public int B { get; }
public int C { get; }
public override bool Equals(object obj)
{
return Equals(obj as Id);
}
public bool Equals(Id other)
{
return other != null &&
A == other.A &&
B == other.B &&
C == other.C;
}
public override int GetHashCode()
{
return HashCode.Combine(A, B, C);
}
}
V principu to není složitý, ale opravdu se vyplatí vědět, co děláš (ehhm... mluvím z vlastní zkušesnoti).
"opravdu se vyplatí vědět, co děláš"... Dobře tak já si tvůj
příspěvek odložím na pár dní stranou a jdu studovat, protože jsem
pochopil asi 10% z toho co jsi mi napsal
Každopádně díky za nasměrování.
A nestačila by k tomu nějaká extension metoda?
using System;
using System.Collections.Generic;
public static class ArrayExtension
{
public static int AccessUsingList(this int[,,] pole, List<int> vektor)
{
return pole[vektor[0], vektor[1], vektor[2]];
}
}
public class Program
{
public static void Main()
{
int[,,] array = new int[10,10,10];
array[5,4,3] = 12;
List<int> access = new List<int>();
access.Add(5);
access.Add(4);
access.Add(3);
int value = array.AccessUsingList(access);
Console.WriteLine(value);
}
}
Tohle je samozřejmě jenom příklad, chtělo by to přidat nějakou generiku, aby to umožnilo různé typy a třeba i různý počet dimenzí, ale myšlenku to demonstruje.
Napadlo mě to, ale doufal jsem že to půjde nějak hezčeji.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.