Diskuze: Machr na algoritmy - osvětlení
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 46 zpráv z 46.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Otázka první, nemohl bys sem dát trochu větší obrázek té místnosti?
A druhá otázka je jakou
mají mít ty dveře propustnost? Nebo si ji máme zvolit sami?
Co přesně znamená "dveře část světla propustí" ? Nemohl bys to nějak přiblížit?
Pochopil jsem správně, že úkolem aplikace bude vyhledávat na obrázku oranžové body, když je najde, tak kolem nich osvětlit body. (pokud to není zeď, pokud tam jsou dveře tak trochu světla propustit)
Ještě jsem nepřišel na lepší způsob, než procházet obrázek bod po
bodu a získávat barvu z bodu, ale to bude hodně dlouho trvat, tak budu muset
asi přijít na lepší způsob.
část světla znamená, že při průchodu dveřmi se světlo výrazně zeslabí
chtěl bych se také zeptat, ty světelné body si (dejme tomu na začátku) zvolí uživatel, nebo ty budou čistě statické - pořád na stejném místě?
To světlo bude s odstupem od bodu slábnout nebo bude stále ve stejné intenzitě? Sílu světla máme tedy udělat barvou? Odráží se světlo od stěn?
Ano, světlo slábne se vzdáleností, odrážení záleží na tobě.
Ještě taková připomínka, nebylo by jednodušší předat data v jiném formátu? Takhle je potřeba obrázek první "naparsovat" a až poté vytvářet onen algoritmus (který by měl být hlavním cílem, jestli se nemýlím). Například JSON nebo XML?
Rád bych se zeptal, v jaké velikosti bude obrázek zadán?
K tomu ti řeknu jen, že nebude větší než 640 * 480.
Díky, tohle zadání je originální a i zajímavé
EDIT:// myslím celé zadání toho machra
Už to začíná trochu vypadat, už jen vylepšit propustnost dveří,
optimalizovat a okomentovat kód a mám to hotové.
Snad to vypadá celkem k světu.
Po dlouhém bádání a přemýšlení, jak funguje světlo jsem došel k
tomuto názoru (viz obr), světlo by se měla sčítat, vím, vypadá to divně,
ale fyzikálně by to tak mělo být.
Pokud jsem v omylu, tak mě z něho prosím někdo vyvěďte
Jen malá rada, menší zdroje světla by měli začínat s menším
osvětlením okolo, ty všechny začínáš stejně a pak máš různý skoky,
skoky by měly být všude stejný.
takhle nějak jsem si to představoval, ostatní tam mají v místech kde se srážejí světla jakousi temnotu, nevím proč, už jsem si myslel, že jsem jenom já divný.
Původně jsem to tak měl taky, ale pak jsem se kouknul večer (včera)
kolem sebe a žádnou temnotu jsem v pokoji neměl, tak jsem se do toho dneska
pustil
Jo, už jsem to tak měl, ale tohle se mi líbilo víc Nicméně to je 1 řádka. Ale
zdá se mi, že to mám hrubě neefektivní, pokud tomu dám složitější
úkol, trvá vykreslení třeba i několik desítek sekund...
Složitějším úkolem myslíš větší mapu?
Mně ta velká mapa trochu blbne a vykresluje se celkem dlouho, ale přes deset sekund to nebude. Blbne mi to asi proto, že zvětšením se to trochu rozmazalo - tím pádem přidaly barvy ...
Čaute, zapojil som sa do tohto Machra taktiež, avšak nakoľko som bol
tento týždeň vysoko pracovne zaťažený (vrátane dnes a zajtra), nestihnem
dokončiť Machra načas. Určite ho však pošlem mimo súťaž:).
Zdeněk Pavlátka Výborný nápad na súťaž:)
Na Velikonoce jsem byl v Krkonoších a měl nějaký čas, tak jsem něco
jednoduchého taky napsal
Už jsem to měl hotové, krásné, možnost zvětšení ... a pak se mi to
povedlo nějak po*rat , musim
opravit propustnost dveří
Měl jsem stejnou myšlenku, jen jsem to nestihl Škoda
Takže tady je moje řešení: https://www.dropbox.com/…usLyYrYjcnva?dl=0
Veškerá logika je v třídě ImageProcessor. Ta obsahuje vlastně 2 algoritmy-
jeden je rychlejší, druhý kvalitnější; chtěl bych ohodnotit spíš ten
kvalitnější. Když to spustíte, v okně se dá nastavit pár hodnot:
max poloměr světla: [px] nedával bych tam větší hodnoty než 40
koeficient kvality (opravdu mě nic lepšího nenapadlo ) je inverzní, tj. čím
menší číslo, tím lepší kvalita.
Dveře uberou jas: o kolik se z 255 zmenší jas za dveřmi
Max chyba detekce překážky: ve stupních
Kvalita/výkon: přepínání mezi 2 algoritmy.
PS: pokud je kód prasárna, napište prosím proč a lepší řešení.
PPS: je to 1. kód, který jsem zveřejnil, tudíž i 1. machr
Když se koukám na obrázky, tak si říkám, že asi žiju v jiném
vesmíru s odlišnými fyzikálními principy Z mojí lampičky bys tohle
nevymáčkl ani za nic.
Tak jsem to stihl
http://leteckaposta.cz/765894050
Sice je hodně malá šance proti Luboš Běhounek Satik, ale za pokus to stojí
To, že osvětlení povrchu je dáno jen a pouze úhlem mezi odraženým světlem a pozorovatelem jako důsledek nerovnosti povrchu, úbytek světla se na druhou stranu vztahuje k pohlcení světla materiálem (případně prachovými částicemi ve vzduchu). A do třetice halo, které vidíme v mlze je dáno molekulami vody ve vzduchu a rozptylem světla.
Jak říkám, z mé lampičky bys takové obrázky nevymáčkl, ale kdybys
viděl elektromagnetické vlnění, asi by to vypadalo hodně podobně, ale
foton je foton
Pokud se nepohybuješ rychlostí blízkou rychlosti světla, tak to neřeš...
To v zadání nebylo upřesněno, jak rychle se pozorovatel pohybuje.
Jelikož je spousta odevzdaných výtvorů a už moc nestíhám, bude ohodnocení zítra večer.
Ještě k mému výtvoru: jestli to nebude fungovat, sniž kvalitu někam kolem 50, a chybu ~1, potom by to mělo fungovat bez problémů.
Tak tedy hodnocení :
Luboš Běhounek Satik :
takhle nějak bych si výsledek představoval
Petr Čech :
funguje dobře při menším max poloměru světla, při vyšším to "zrní" -
viz. obrázek, na obrázku je max. poloměr 74
Michael Škrášek :
Vypadá to dobře, jen u větších obrázků to spadne (out of memory
exception)
Nechápu, proč dveře mají mít podle kódu barvu #0026ff, já tam používal
#0000ff
Placku vyhrává Luboš Běhounek Satik . Výtvor tedy publikuj a o placku si napiš do PM.
Jo, věděl jsem o tom, ale nemohl jsem najít chybu a s časem jsem na tom
byl bídně, tak jsem doufal, že to nebudeš tak moc pokoušet
S tou barvou ... nevěděl jsem co je to za barvu, a tak jsem při kliknutí
nechal ukázat barvu a ukázala se tato. Ale fungovalo to i přes to, tak
nevím. Každopádně bylo jasné jak to dopadne
Ještě by mě zajímalo, jak moc spatne/dobře je napsaný samotný kód?
Včera už jsem na podrobnější hodnocení neměl čas, klidně ti podrobnější zhodnocení kódu napíšu do PM. Ale až zítra, dneska budu rád když stihnu ohodnotit druhého machra.
Moc pěkná soutěž, jsem rád, že jsi se tu toho chopil
Zobrazeno 46 zpráv z 46.