Diskuze: Návrh aplikace - design
Zobrazeno 3 zpráv z 3.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Neexistuje žádné ideálně, pouze dobré nebo špatné řešení. Návrhů může být více. Funkčnost velice úzce souvisí s návrhem celé aplikace. Jedním je estetická část, druhým je ovladací část. Řešit celý návrh aplikace za běhu není ideální. Dost pravděpodobně by došlo k předělávání některých částí aplikace a tím i ztráty nemalého množství času. Při tvorbě aplikace je třeba rozvrhnout si a vědět, jak celá aplikace bude fungovat. Přístup k důležitým částem by měl být pokud možno co nejjednodušší (pro představu: Způsob ukončení aplikace nebudeš implementovat tak, že ji budeš vyvolávat z hluboce zanořeného Menu).
Skôr, než začneš čokoľvek programovať, tak si ujasni a spíš niekam účel svojej aplikácie, požadovanú funkcionalitu, rôzne typy jej používateľov (napr. nový zákazník, registrovaný zákazník, administrátor, dodávateľ atď) a postupne na tom iteruj a rozvádzaj to: najprv to maj len niekde v odrážkach, potom si to všetko prejdi ešte raz a rozšír to, potom navrhni základnú štruktúru aplikácie / mapu stránok, načrtni si flow rôznych základných procesov…
Až budeš mať toto ujasnené, premyslené a usporiadané, tak si vyber nejaký jednoduchý nástroj, v ktorom spravíš wireframe alebo ideálne rovno klikateľný prototyp aplikácie. Sám si spolu s niekoľkými kamarátmi alebo potenciálnymi používateľmi ten prototyp prejdi a uisti sa, že to dáva zmysel, pracuje sa s tým jednoducho a intuitívne atď. Eviduj zistené nedostatky, postupne ich napravuj a zmeny opäť testuj.
Následne by si už mal mať dosť dobrú predstavu o tom, ako bude celá aplikácia vyzerať, ale aj fungovať. V tomto bode už môže začať návrh -> vývoj aplikácie a grafici / dizajnéri môžu paralelne s tým dorobiť high-fidelity prototyp a až s ním budú všetci spokojní, tak nakódiť výsledný dizajn. To už ale nie je nič, čo by mohlo blokovať architektov a vývojárov v ich práci.
Zobrazeno 3 zpráv z 3.