Diskuze: Pexeso - otočení kary
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 12 zpráv z 12.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tedy to, že se provedou prvně příkazy pod switchem je jen doměnka - možná chvíli trvá, než se obrázek nastaví - každopádně jak píši, potřebuji aby alespoň chvíly byla i druhá karta vidět...
Celý kód:
http://www.text-upload.com/…944025977381
Nepochopil jsem to kvantum switchů. Neumíš použít pole? Také číslování pic 0..15 a pictureBox1..16 je také podivné a zavádějící. Buď obojí 0..15, anebo obojí 1..16.
Nejdříve bych předělal datové struktury a až potom bych hledal chyby.
Je dost hloupé používat proměnnou s názvem "l". Uvidíš, časem se ti to vymstí.
Nač tam strkat pole? Tedy jak bych do pole dostal příkaz?? V čem ti vadí, že posloupnost
pictureboxů a hodnot pic není souměrná?
A jaké kvyntum switchů - jsou tam 2 - přišlo mi blbé strkat do každé hodnoty strkat if else - tak jsem ho tam dal navrch a rozdělil to na 2 switche - dle mého názoru mnohem lepší, než 60 if else ve switchi...
V každém switchi máš 16 case. Přitom by se to celé dalo napsat na 1 řádek bez použití switche. Prostě jako jedno přiřazení.
this.pictureBox[pic].Image = this.l[this.i[pic]];
Jaký příkaz do pole? Také existuje pole objektů, můžeš volat jejich metody.
Aha - teď tě - chápu - já to nemám jako pole - bude to lepší - možná to i vše vyřeší - děkuji.
Ještě takový doplňující příspěvek ke zvážení: Server http://www.text-upload.com/ mi připadá jako vhodný pro sdílení prostých textů. Nedávno jsem objevil server na sdílení zdrojáků. Výhodou je barvení syntaxe a že po registraci se dají soubory i editovat.
Abych se ospravedlnil - nemohu měnit část třídy form1, jelikož je PC
generována. Takže přidat textboxy jakožto v poli mohu jedině v ukázané
části - proto jsem ty pictureboxy neměl jako pole. Zvážím to,
každopádně jednoho switche jsem se zbavil. Nakonec to nechám jak to je -
alespoň to ztíží hru...
Výsledek:
https://gist.github.com/3235132
Nějaké výtky? - pár věcí by šlo zjednodušit - ale...
Těch 16 metod na začátku se dá nahradit jedinou. Můžeš buď pictureBoxy vložit do nějakého kontejneru a brát je z jeho pole .controls nebo můžeš každému do jeho vlastnosti tag napsat jeho číslo a poté přes parametr sender zjistit, který metodu zavolal. Takhle je to opravdu hrozné. Myslím, že variantu se sendery používá ta kalkulačka, co je zde v tutoriálu.
Stejný problém je s tím switchem na konci. Když píšeš takovýhle rutinní dlouhý kód, kde se nic nemění, mělo by ti dojít, že bude něco špatně. Když už to chceš dělat takhle, dej si ty pictureboxy do pole a potom jen volej polePictureBoxu[index].visible = false. Máš z 50ti řádků 2. Jinak opět můžeš proiterovat pole controls kontejneru, ve kteérm jsou boxy obsaženy, to je ještě kratší.
Toto už neplatí - pictureboxy byly vyřešeny přes pole. Switch tam již není žádný... Nechtělo se mi to řešit složitěji, jelikož se jedná o malou aplikaci - dát to dohormaty jakožto pole a tak, prostě to dalo dost práce, každopádně to stálo za to - nyní je kód mnohem osekanější, a jediné opakování je v labelech - zde by byla obecná funkce spíše na škodu...
Zobrazeno 12 zpráv z 12.