Diskuze: Pohyb pixelů v bitmapu
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Já jsem nakonec radši udělal array hodnot, který se potom překreslí do bitmapu. problém je v tom, že ten pohyb stále nefunguje.
private void pohyb()
{
Random rnd = new Random();
for (int y = 1; y < st; y++)
{
for (int x = 1; x < st; x++)
{
if ( pole[x,y]==1)
{
if (y == 1 || y == st || x == 1 || x == st) { pole[x, y] = 0; }
else
{
pole[x, y] = 0;
int s = rnd.Next(1, 5);
if (s == 1) { pole[x++, y] = 1; }
if (s == 2) { pole[x--, y] = 1; }
if (s == 3) { pole[x, y++] = 1; }
if (s == 4) { pole[x, y--] = 1; }
}
}
}
}
}
Já prostě potřebuju to, aby pixely, které se náhodně vygenerují na obrazovce, se při každém spuštění tohoto voidu pohnuly o jeden pixel dál, je jedno v jakém směru. když se dostanou na okraj, tak zmizí.
Problém je v tom že ony se nikdy nepohnou, a já nevím v čem je problém. Po několika testech jsem zjistil že problém dělala ta podmínka
if ( plocha.GetPixel(x,y).ToArgb() == b1.ToArgb())
tak jsem to zkusil převést do pole s touto podmínkou
if ( pole[x,y]==1)
ale pořád se nepohybují
no moc ti to nejde no... jestli se ty pixely pohybujou náhodně tak není dáno jestli vubec někdy zmizí z obrazovky a je také možné že ti z obrazovky takhle zmizí všechny pixely a obrazovka bude prázdná. měl by sis udělat ten List záznamů tedy List<pixel_item> kde pixel_item je class co má v sobě public proměnný x,y,color když teda opradu náhodně a při každým cyklu smažeš obrazovku a zakreslíš pixely na novou pozici vůči té staré v záznamu pixel_item...takhle bych to udělal já.. a změna směru by asi měla být v 8-mi okolí aby to fungovalo jak má ..
1 2 3
4 X 5
6 7 8
a generuješ náhodným číslem 1..8 nový směr pixelu pro všechny pixely a ty pak vykreslíš najednou na čistou a smazanou obrazovku
Já jsem to nakonec upravil tak, aby se od těch okrajů odrážely
Zobrazeno 11 zpráv z 11.