Diskuze: Poznamkovy blok
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 61.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ono by to šlo, kdybys sem poslal jen soubory .cs. O posílání celého projektu vůbec nestojím. Znamená to pro mne hromadu úkonů navíc, než se k těm zdrojákům dohrabu. Zbývající soubory vyhazuji, protože pro mne nemají význam, jsou tam z mého pohledu jen jako balast.
Když tady vystavíš jen ty .cs, tak si to může přečíst každý.
No ,ale to je windows form. a to bych musel asi dát víc zdrojáků a obrázek vzhledu nebo né ?
"Zbytek je jen nezajímavý balast, který ocení asi jen uživatelé VS apod.
Vlastně jsem rád, že v C# nedělám, protože s takovým ohavným systémem by se mi pracovat nechtělo."
Balast? Já jsem za ten balast rád, některé soubory ukládají nastavení kompilace, takže má potom člověk jistotu, že uz všech vývojářů se to kompiluje se stejným nastavením, pak tam jsou soubory s resource (třeba ikonka apod.), manifest (práva - jestli to třeba musíš spouštět jako admin), sln (solution), což zastřešuje projekt nebo i víc projektů, takže je máš otevřený dohromady a můžeš třeba nastavit, v jakém pořadí se mají kompilovat, když jsou na sobě nějak závislý. Ostatní "balast" má také svůj význam a z nějakého důvodu tam je.
Nastavení kompilace mám v build.xml, projekt se každému vývojáři zkompiluje stejně nezávisle na platformě. Manifest se mi generuje automaticky a upravuji ho jen, pokud je to nutné, opět v build.xml. Ikonky a další doplňky umístím dle firemních pravidel a informace o umístění uložím opět do build.xml. Pořadí kompilace a závislosti řeší zmíněný build.xml, balení obstará (kupodivu) build.xml. Testování komponent dělám přímo v editoru, testy jsou součástí zdrojáků. Ostatní je balast.
Mě se manifest také generuje automaticky a upravuji ho jen, když je to
nutné
No, je to hezké, že máš všechno v jednom souboru, ale když někdo chce
něco z toho mít nastavené jinak, tak to dělá problémy při verzování,
ne?
Já jen z verzování na chvíli třeba vyjmu jeden soubor a neverzuje se mi jen
ta část, co chci mít nastavenou individuálně.
Verzování má přece na starosti verzovací systém. Každý si může udělat vlastní větve a mergovat dle potřeby.
Jj, o verzování se stará verzovací systém, ale jednodušeji se verzuje více souborů s různým nastavením než když je všechno v jednom souboru.
Však v aktuálním adresáři mám vždy jen svou verzi. Ostatní nepotřebuji, ty má zase třeba někdo jiný. Proč bych měl mít u sebe všechno?
Když potřebuji data z jiné větve, tak si ten adresář přepnu do jiné větve nebo udělám merge, pokud je chci začlenit do své větve.
Ten build.xml se samozřejmě dá podle potřeby rozdělit na víc souborů, ale to má smysl až u hodně velkých projektů. Nejčastěji se to dělá tak, že v každém podadresáři je jeden a prochází se rekurzívně. Jsou poměrně malé a docela dobře se udržují.
Kdyby to nemělo význam, tak by se tento systém nepoužíval tak masově.
"Kdyby to nemělo význam, tak by se tento systém nepoužíval tak masově."
- Kdyby ten balast neměl význam, také by se nepoužíval tak masově..
Ten balast tam nacpala jedna firma, na které je spousta závislých vývojářů. Firma, která vyvinula build.xml netrvá na používání celého vývojového prostředí a ani netrvá na používání build.xml. Každý vývojář prostě používá jen tu část, která mu vyhovuje.
Na jednoduché záležitosti používám Makefile. Mám jeden centrální a s tím si většinou vystačím. Teprve pokud projekt překročí určitou složitost, plynule přecházím na build.xml.
Zobrazeno 11 zpráv z 61.