Diskuze: Rotace obrázku
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
A s čím tam máš konkrétně problém? Oni tam mají napsanou metodu
RotateImage, která bere parametry: (jaký obrázek chtějí rotovat), (bod,
kolem kterého chtějí rotovat) a (o kolik stupňů). V podstatě jediné co
už jen potřebuješ je, si udělat události na zmáčknutí tlačítka a podle
toho volat tuto jejich metodu s daným úhlem. Jo a taky by bylo fajn si
pamatovat aktuální úhel od kterého budeš přidávat nebo odečítat úhel
při zmáčknutí.
Mohlo by to vypadat nějak takhle (je to v podstatě to jejich + volání té
metody v závisloti na stisku + dvě proměnné)
private Image image;
private int actualAngel;
public Form1()
{
InitializeComponent();
actualAngel = 0;
image = new Bitmap(@"C:\\nejakyObrazek.png");
pictureBox1.Image = (Bitmap)image.Clone();
}
public Bitmap RotateImage(Image image, PointF offset, float angle)
{
if (image == null)
throw new ArgumentNullException("image");
Bitmap rotatedBmp = new Bitmap(image.Width, image.Height);
rotatedBmp.SetResolution(image.HorizontalResolution, image.VerticalResolution);
Graphics g = Graphics.FromImage(rotatedBmp);
g.TranslateTransform(offset.X, offset.Y);
g.RotateTransform(angle);
g.TranslateTransform(-offset.X, -offset.Y);
g.DrawImage(image, new PointF(0, 0));
return rotatedBmp;
}
private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
// rotace jsou o 10° kolem vlastního středu obrázku
if(e.KeyData == Keys.Left)
pictureBox1.Image = RotateImage(image, new Point(image.Width / 2, image.Height / 2), actualAngel -= 10);
if (e.KeyData == Keys.Right)
pictureBox1.Image = RotateImage(image, new Point(image.Width / 2, image.Height / 2), actualAngel += 10);
}
Ten druhý parametr při rotaci jsem dal na polovinu výšky a šířky
obrázku, aby se to rotovalo kolem středu obrázku. Jinak teda nejsem si jist
jestli je WF nejlepší volba na hru, ikdyž dost záleží co všechno v ní
chceš mít.
Hezký den,
Takovej off topic trochu, možná jeslti máš hru kde máš panáčka co
bude pobíhat a něco dělat, vůbec neřeš otáčení obrázku jako takového.
Koukni na všechny staré hry, je ten panáček "statickej" že prostě kouká
pořád na stejnou stranu a hejbe se ta ikona s ním, chci říct, at si v tom
neuděláš zbytečnej zmatek a kod navíc
Zobrazeno 4 zpráv z 4.