Diskuze: Time.deltaTime v Unity
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 12 zpráv z 12.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zkus se podívat, jakou vzdálenost představuje 1f v Unity editoru, já mám dojem, že je to právě 1 metr. a jelikož používáš Translate což není plynulý přesun ale něco jako teleportace, dochází k výsledku jakoby trhaného pohybu + translate ti přinese další problém, pokud budeš řešit kolize mezi hráčem a něčím jiným.
Aha. Přemýšlel jsem jaký je rozdíl mezi transform.Translate a transform.position. Translate je tedy skokový přesun a position funguje jak?
Súhlasím s poznámkami k priamemu používaniu transform.position na pohyb
objektom (Translate používa v Start, nie v Update), ale nemyslím si, že by
práve zvolená hodnota distance = 1f spôsobovala trhaný pohyb Predsa len, v kóde to
synchronizuje cez Time.deltaTime, čo znamená, že prakticky by sa jeho hráč
mal hýbať rýchlosťou 1 za sekundu.
Time.deltaTime neslúži priamo na to, aby bol pohyb plynulý, ale na to, aby bol nezávislý od momentálneho počtu snímkov za sekundu - či už hra pobeží na 6 alebo 60, postava prejde za 1s vždy 1 jednotku vzdialenosti. Pokiaľ má ale slabý počítač, na ktorom mu beží hra v editore na 15 FPS, tak so samotnou vizuálnou plynulosťou pohybu sa nedá veľmi nič robiť.
Rád by som teda vedel, či a aké problémy s výkonom autor vlákna má a pokiaľ hra beží v pohode, tak ako prvého vinníka by som hľadal asi to spomínané posúvanie cez transform, no. Stálo by možno za to skúsiť to ešte napr. cez RigidBody, ale na prvý pohľad logickú chybu v postnutom kóde nevidím.
transform.Translate(vektor) a transform.position += vektor fungujú principiálne rovnako, Translate len defaultne pracuje s lokálnymi súradnicami objektu (tj. berie do úvahy aj jeho rotáciu, pozíciu voči rodičovskému transformu a pod.)
Pokiaľ by si teda mal objekt bez nejakého rodiča a bez nejakej rotácie (tj. zarovnaný s globálnymi súradnicovými osami), tak aj Translate, aj posun cez position by spravili úplne to isté. Pokiaľ by si ale ten objekt otočil napr. o 90°, tak position ho stále posunie rovnakým smerom, Translate ale vezme do úvahy aj novú rotáciu.
https://docs.unity3d.com/…anslate.html
http://answers.unity.com/…25/view.html
http://answers.unity.com/…77/view.html
Kód je z tohoto tutoruiálu, který má právě ten pohyb vyhladit. https://unity3d.com/…g/delta-time?… . Přesto se můžete podívat, co to dělá, když stisknu tlačítko pro pohyb https://forum.unity.com/…ment.552763/ .
Mám 6 let starý notebook. Takže, když mám bezchybný kód, první co mne vždy napadne je slabý výkon počítače.
Kolik ti to běží fps? Poznáš to i třeba podle toho, když si budeš vypisovat ten čas v Time.delta
Tak s tím bys mi musel trošku pomoci. Asi máš na mysli napsat do Update Debug.Log. Co mám napsat do závorek podle scriptu nahoře, aby jsem to fps viděl? Debug.Log();
V žiadnom prípade nevypisuj nič každý frame cez Debug.Log do konzoly a
už vôbec to nepoužívaj na sledovanie FPS!
Aby si videl FPS v play mode v editore, tak ti úplne stačí spustiť si v ňom hru ako obvykle a v lište hore kliknúť na tlačidlo "Stats". Máš tam FPS aj kopu ďalších užitočných údajov.
Ukazuje to mezi 120 - 170 FPS (8-10ms). Tak a co to teď znamená?
Ale bude to počítačem, protože najednou to jede plynule. Jen občas to
minimálně sekne. Asi se počítač dobře vyspal.
Zobrazeno 12 zpráv z 12.