Diskuze: Třída pro cyklení bez opakování
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
nemel bys napsat pod to InitializeComponent neco jako:
poleLB[0]=label1;
poleLB[1]=label2;
poleLB[2]=label3;
....
jakoze inicializovat to poleLB ?
udelej metodu neco jako initialize() nebo reset() ve tride generovanizaku; ve ktere si obsah pole jmena zkopirujes do listu (neco jako list<string> pomocny_seznam=new list<string>(jmena) ).
pak v metode NahodneJmeno udelas presne toto:
nahodny_index = nahoda.next(pomocny_seznam.length);
nahodne_jmeno= pomocny_seznam[nahodny_index];
pomocny_seznam.remove(nahodny_index);
return nahodne_jmeno;
chapes ?
No mas tridu napriklad int. Pokud mas vic tech intu tak si je ulozis do pole coz je int[]. Pole ma statickou velikost tzn. ze nazacatku musis rict, kolik veci bude v tom poli jako napr. int [] pole= new int[10]; rikas ze mas pole o veliskoti 10 prvku typu int (pole kde de ulozit 10 cisel).
"Opak" pole je napr. trida List. List ma dynamickou velikost. Nazacatku si udelas proste prazdny list a pomoci metody Add do neho muzes vlozit libovolny pocet prvku a ono se to nejak "samo" udela. Trida list je genericka coz znamena, ze musis oznamit jakou tridu tam chces davat. To se dela pres ty ostre zavorky. Napr. pokud chces list celych cisel napises List<int> muj_list=new List<int>(); to ti vytvori prazdny seznam pro cisla kde muzes pak pridavat/odebirat jen prvky typu int. Pokud mas List<int> tak tam uz nemuzes dat nic jineho nez int. Tato trida ma pretizeny konstruktor ktery umoznuje vytvorit List napr. z pole. Zapis je List<int> muj_list=new List<int>(vstupni_pole);. To ti prekopiruje prvky z pole do promene muj_list.
Abys mohl pouzit List je treba nahore dopsat using
System.Collections.Generic;
Vice info o Listu je napr. http://www.itnetwork.cz/…kolekce-list
Ahoj,
Mohlo by to být takhle?
Random r = new Random();
List<string> SeznamZaku = new List<string>();
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
NaplTridu();
foreach(Control c in this.Controls)
{
if (c is Label)
{
Label l = c as Label;
l.Text = nahoda();
}
}
}
private string nahoda()
{
int i = r.Next(SeznamZaku.Count);
string vrat = SeznamZaku[i];
SeznamZaku.RemoveAt(i);
return vrat;
}
private void NaplTridu()
{
SeznamZaku.Add("Honza");
SeznamZaku.Add("Petr");
SeznamZaku.Add("Robert");
SeznamZaku.Add("Ruda");
SeznamZaku.Add("Lenka");
SeznamZaku.Add("Eliška");
}
No fungovat to asi bude ale je to hodne kostrbate. Chtelo by to trosku oddelit logiku od UI a udelat tu tridu tak aby mohly byt i "znovupouzitelna".
Zobrazeno 8 zpráv z 8.