Diskuze: Vlnový algoritmus - bludiště
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Řešit to tímto způsobem je nesmysl.
Udělej si pole, ve kterém budou uloženy informace o stavu "čtverečků".
Testuj stav v tomto poli a následně vykresluj stav na plátno (picturebox v
případě winforms, v tomto případě pomocí FillRect).
Podívej se taky na: hledání cesty
Napadá mě udělat seznam objektů který maji reference na svoje sousedy.
potom když budu hledat, tak vím, že stojím na čtverečku s nějakým
indexem, tak se kouknu na jeho reference a zjistím, jestli se na ně dá jít.
Potom si do sebe uložím jejich index jako moji pozici a hledám znovu...
U ctvercove site staci vedet x, y. x+-1, y+-1 jsou sousedi.
Pokud mas 0 az n, pak y = floor(n/width); x = n - y * width; a sousedy vypocitas
podobne.
V obou pripadech je dobre testovat existenci policka.
V systemu se slozitejsimi zakonitostmi mezi sousedy, treba setiuhelnikova
sit, je mozna lepsi si vytvorit seznam sousedu pro rychlejsi prohledavani, viz
David Vlček.
Treba viz tady
https://mlich.zam.slu.cz/js-ff/ff4b.htm
Zobrazeno 4 zpráv z 4.