Algoritmy pro bludiště - Online kurz
Online kurz se věnuje různým algoritmům pro práci s bludištěm, ať už k jeho vytvoření nebo k hledání cesty do cíle v již existujícím prostředí.
4 lekcí
Co tě tutoriály naučí?
Nejprve můžeš začít algoritmem vlna, který slouží k vyhledání nejkratší cesty mezi překážkami ve dvourozměrném poli, tedy i v bludišti.
Jestliže nechceš vytvářet bludiště ručně, tak hned v následujícím tutoriálu se jej můžeš naučit náhodně generovat a to s různými úrovněmi obtížnosti.
Když už budeš umět algoritmus vlna, tak se určitě podívej i na Dijkstrův algoritmus. Ten na rozdíl od vlny umožňuje přesun nejen na čtyři bezprostředně sousedící políčka, ale i na zbylá čtyři rohová políčka v šikmém směru. Je tak mnohem univerzálnější.
Vyřešit problém bludiště musel již v řecké mytologii Theseus, který se vydal do labyrintu zabít Minotaura. Jaký algoritmus použil, se dovíš v dalším tutoriálu.
Připraveno profesionály z oboru
Online tutoriály
Aplikace
Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy - patro
Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy v 1.1.0
Generování bludiště a hledání cesty v 1
Generátor map v Alpha 1.0