Diskuze: Vyhledání spojení v MHD
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Grafové algoritmy jsou obecně docela husté a je za tím dost matematiky. Existují již vymyšlené a popsané algoritmy, které určitě vygooglíš. Projekt mi ale přijde trochu nereálný, zaprvé existuje idos.cz, zadruhé je to práce pro tým lidí.
Díky za reakci Grafové
algoritmy řeší obor teorie grafů, konkrétně v tomto případě se jedná o
hledání minimální cesty orientovaným grafem (midifikace Dijkrstrova
algoritmu), v tom by snad nebyl až zas takový problém.
Jedná se o projekt do školy (případná bakalářka), rozhodně nechci
konkurovat idosu Projekt mi
přijde vhodný například pro geocaching (známe cílovou polohu keše a chci
se sockou dostat co nejblíže). Na druhou stranu bych se nerad do něčeho
pustil a po dvou měsících zjistil, že problém je mnohem obtížnější
než jsem si myslel.
S nějakou elementární teorií ohledně grafů jsem obeznámen, Dijkrstr mi také něco říká. No pokud to máš do školy, tak by to určitě šlo. Celý problém je asi jen o zpracování existujících dat (nevím, v jakém to je formátu) a napsáním algoritmu, co by hledal cestu. Zastávky bys tam nějak doklikal, to by byla práce na odpoledne, ne?
Těch zastávek je tušim něco okolo 1500 Zkusim se zeptat na dopravním
podniku, snad budou mít jejich pozice.
Jinak ty jízdní řády budou nejspíš v textové formě a mapy mám ve
formátu ShapeFile, což je asi ten největší problém, protože s tim vůbec
neumim pracovat.
Jdu se probrat v anglické dokumentaci. Zatim díky moc za snahu.
Dalsia alternativa algoritmu by mohla byt matica najkratsich vzialenosti.
Nieco take sme mali aj my v skole a dalo sa to pomerne pohode zvladnut.
Algoritmus uz len podla urcitych pravidiel prehladaval 2rozmerne matice, to je
pohodicka.
Co sa tyka zobrazenie, mozno by si mohol vyuzit googlemaps. Ale to len za
podmienok, ze by si riesil aplikaciu on-line. Tam podla bodov cesty (co by si
mohol mat tiez zapisane v suboroch(zemepisnych sirok a dlzok), cize trasa
spoja HMD) vytvoril pozliepanu ciaru kadial by ten spoj isiel.
Problém matice vzdáleností je v tom, že se musí spočítat vzdálenost
mezi všemi vrcholy grafu. No a když mám přes 75000 hran a okolo 50000
vrcholů, tak si nedovedu představit jak by asi taková matice vypadala Navíc taková matice nám
neříká nic o tom přes jaké vrcholy nejkratší cesta vede.
Částečně(pro zobrazení cesty) by ta aplikace klidně online být mohla.
Aha. A co si zadání ulehčit aby byly vrcholy grafu jen zastávky? Vidím jako hodně velký problém hledat nejbližší zastávku z libovolného bodu na mapě, přesně třeba kvůli té řece. To už pak není algoritmus co hledá mezi vrcholy, ani nevím, jak by se to dělalo, neznám nic k teorii motion-planningu v nematicové ploše.
Ahoj, už je to nějaký ten čas co jsem práci zdárně dokončil.
Jen uvedu že samotný algoritmus vyhledávání spojení je založený na
myšlence vyhledávání minimální cesty v hranově ohodnoceném,
orientovaném grafu. Jedná se o silnou modifikaci Dijkstrova algoritmu s prvky
heuristiky - modifikace se týká zejména v nutnosti zahrnout do výpočtu
případné přestupy a pěší přesuny na sousední spoje.
Zobrazeno 11 zpráv z 11.