Diskuze: zahání sirek
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Možná, že se někdo takový najde, ale v mezičase to můžeme zkusit dát dokupy - tedy pokud máš zájem.
Nepíšeš svou úroveň znalostí ani zázemí, tak to vezmem od nuly.
Až to budeš mít, napiš, můžem pokračovat.
Toto už všechno mám hotová. Už nějaký čas programuji. Ano, jsem teprve na začátku, ale máme nyní úkol udělat výše popsaný program.Nevím jak na to. Nejedná se o vytváření grafiky. Sirky chci zobrazit pouze pomočí "hvězdiček(*)".
Máš tedy problém s použitím Console.Write("*")?
A dále: nemohl by ses trošku rozepsat, co nevíš/co jsi na těch fórech
nenašel? Dost by to celou věc urychlilo.
Prepáč, že začnem najprv v trochu negatívnejšom duchu, ale:
No a teraz k tvojej aplikácii:
private static void VykresliSirky (int pocet)
{
// vypíš toľko hviezdičiek, koľko máme zápaliek
for (…)
{
Write("*");
}
}
private static int SirkyOdAI (int pocet)
{
// if-y alebo switch, jednoducho sa rozhodne, koľko siriek bude chcieť AI potiahnuť
}
private static int Tah (int pocet) // alebo void Tah (ref int sirky, int pocet)
{
// kontrola validity zadaného počtu (či nie je viac ako všetkých siriek, či je väčši ako 0 atď)
// ak použiješ aj parameter ref int sirky, tak tu rovno zmeň hodnotu premennej s počtom siriek
}
public static void Main()
{
int sirky = 13;
Random rand = new Random();
Write("Tu sa vypíšu informácie o hre, ovládaní atď");
bool jeHracNaTahu = false; // môžeš zmeniť, aby sa určilo náhodne
// kým ešte ostali nejaké sirky
while (…)
{
jeHracNaTahu = !jeHracNaTahu; // na začiatku každého kola prehodíme hráča
VykresliSirky(sirky)
int pocet;
if (jeHracNaTahu)
{
// // načítanie počtu siriek na potiahnutie zo vstupu, môžeš použiť aj TryParse
pocet = Int32.Parse(ReadLine());
}
else
{
pocet = SirkyOdAI(sirky);
}
sirky -= Tah(pocet); // ak použiješ verziu Tah s ref parametrom, tak len Tah(sirky, pocet);
}
// došli nám sirky, zisťujeme, kto vyhral
if (jeHracNaTahu)
{
Write("Poslednú sirku potiahol hráč, hru vyhral počítač!");
}
else
{
Write("Poslednú sirku potiahol počítač, vyhral si hru!!");
}
ReadLine();
}
Zobrazeno 5 zpráv z 5.