Diskuze: Zopár otázok
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
a s čím konkrétně si nevíš rady? Vykreslováním, testováním, jestli bod leží v trojúhelíku... Není to zase doufám úkol do školy, kde jsi spal a teď nevíš která bije a ku všemu je zítra deadline.
Nie nieje to do školy je
to len tak pre mňa ... no tie tri veci ako by som vedel kresliť počas
spustenia programu ..ako by som to vedel odtestovať ..
3. otázka je to že na pictureBox by si uživateľ vedel sám nahádzať čo chce spájať. Ako by som vedel spraviť to že ak si vyberie štvorec zvolí miesto na pictureBoxe a tam sa aj vykreslí. A potom budem vedieť ho spájať ako som písal.
Třeba tak, že pokud chceš čtverec, tak se klikne na třeba tlačítko čtverec, tím se třeba aktivuje CtverecKresli = true a TrojuhelnikKresli = false; A pak stačí si udělat na událost pictureBox_MouseClick, třeba něco takovéhoto:
private void pictureBox1_MouseClick(object sender, MouseEventArgs e)
{
if (CtverecKresli == true)
{
// tady bude nějaké přidání třeba do Listů čtverců s využitím e.X a e.Y
}
if (TrojuhelnikKresli == true)
{
// obdobně
}
}
Následně stačí přes událost pictureBox1_Paint mít cykly na vykreslení
všech čtverců a trojůhelníků. Spojování můžeš udělat zas Listem
spojů, který su bude pamatovat jenom id toho co spojuje s čím
ako som spomínal skôr tak to so štvorcami a trojuholníkmi bol len príklad.. v skutočnosti by som chcel spraviť taký jednoduchý simulátor na elektrické obvody. Uživateľ by si nakreslil schému vybral súčiastky(trojuholníky štvorce by boli napr rezistory /diódy). Takže tie čiary čo by kreslil/ spájal by boli vodiče. Zamozrejme na súčiastkách by boli nieaké úbytky napätia a tak .. preto každá súčiastka by bola zvlášť trieda (súčiastky majú iné vlastnosti(cievka indukčnosť/kondenzátor kapacitu)) Nie v každom obvode by použil napr diódu preto moja 3. otázka upravená je či sa dá vytvoriť instancia triedy počas behu programu? Vytvorila by sa iba tá ktorú potrebujeme
Ona se snad ani jindy než za běhu nevytváří, pokud to dobře chápu.
Udělej si to takhle: každému možnému prvku co se dá vytvořit uděláš
třídu, která bude prvek popisovat parametry. Každý prvek bude mít svůj
list - kde budou pouze prvky stejného typu. Pak to bude chtít ještě list
spojnic, která bude říkat co je čím spojeno - třeba pomocí id, které
bude mít každý prvek unikátní. Asi nejlepší by bylo, kdyby kolem toho
tvého pictureBoxu kam to kreslíš, byla třeba tlačítka - přičemž by
mohlo být stlačeno pouze jedno, načež při kliknutí na pictureBox, by se
pictureBox podíval které tlačítko je zmáčknuté a podle toho by se
aktivovalo např: VytvorRezistor(jako parametry bys měl vlastnosti rezistoru a
jeho souradnice). V pistureBoxu bys pak vykresloval událostí _Paint ,
přičemž, bys tam měl třeba cykly for pro jednotlivé položky např:
for(int i =0; int < list_rezistoru.count; i++)
{
vykresliRezistor(picturebox1, list_rezistoru[i].souradnice, atd) // samozřejmě bys předával všechny parametry ohledně vykreslení - souřadnice attd
}
Pokud možných prvků budeš mít víc, tak je lepší si pro každý
udělat třídu jak se má vykresli
Zobrazeno 10 zpráv z 10.