Diskuze: převod znaků na čísla
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 13 zpráv z 13.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Můžeš zkusit něco takového.
char znak = 'D';
int cislo = (int)(znak - 'A'); // cislo bude 3
Na to si vytvoř funkci, např:
int CharToNumber(char znak) {
switch(znak) {
case A: return 1; break;
case a: return 1; break;
case B: return 2; break;
case b: return 2; break;
case C: return 3; break;
case c: return 3; break;
//a tak pokracujes az do pismene z
default: return -1; break;
}
}
a kdekoliv v kódu pak použij:
int Cislo = CharToNumber(znak);
Jo, udělal jsem tam chybu, zapomněl jsem znaky dát do apostrofů:
int CharToNumber(char znak) {
switch(znak) {
case 'A': return 1; break;
case 'a': return 1; break;
case 'B': return 2; break;
case 'b': return 2; break;
case 'C': return 3; break;
case 'c': return 3; break;
//a tak pokracujes az do pismene z
default: return -1; break;
}
}
No to je dost blbé řešení. V ASCII tabulce jdou znaky za sebou a víme že 'A' = 65 a 'a' = 97. Takže pak stačí castnout na int a odečíst 65 pro uppercase a 97 pro lowercase. To všechno na pár řádků a bez padesátiprvkového switche.
Btw, když už bys to chtěl takhle psát, tak psát nakonec break je zbytečné a mohl bys použít propadávání u switche.
switch(znak) {
case 'A':
case 'a': return 1;
case 'B':
case 'b': return 2;
...
Když už bys to chtěl takhle psát...
switch (Char.ToUpper(znak))
case 'A': return 1; break;
case 'B': return 2; break;
case 'C': return 3; break;
switch (Char.ToUpper(znak))
case 'A': return 1;
case 'B': return 2;
case 'C': return 3;
radši
zjistil jsem, ze to jde udelat i jednoduseji, staci retezec ulozit do int retezce a dostanou se hodnoty ascii tabulky, teda resil jsem to ja jak to prevyst ale kdyby vas to zajimalo
int x[HODNOTA] = {};
char a[HODNOTA] = {};
scanf ( "%s", a);
while (a[i] !='\0') {
x[i]= (a[i]);
i++;
}
achjo.. ja ten zbytek akorat hlpupe zkopiroval a ted vypadám jak blbec
kde jste vzali
Char.ToUpper(znak)
?
co musím includovat?
Neaktivní uživatel - google? http://www.cplusplus.com/…ype/toupper/
takže předpokládám
#include <stdio.h>
#include <ctype.h>
potom..
Psát 50ti řádkovej switch je blbost, nebo ne blbost, ale zbytečnost, takže
zůstává ve hře 2. varianta - ta od Neaktivní uživatel
char znak = 'D';
int cislo = (int)(znak - 'A'); // cislo bude 3
Jen doplnim, že je to založený na převodu charu na ASCII hodnotu (viz ASCII table)..
Předpokládám, že chceš aby 'A' i 'a' vracelo 1- takže..
a máš vyřešeno (samozřejmě je možnost načítat char rovnou do int
proměnný)
char znak; //vstup
int znakASCII; //pom. pro převod
//načtení
scanf ( "%c", &znak);
//převod
znak = toupper(znak);
znakASCII = (int) znak;
//vypsání s offsetem (A = 65 ASCII, aby A= 1 -> -64)
printf("znak %c jako 'int': %i",znak,znakASCII-64);
Něco v tomhle smyslu =)
Zobrazeno 13 zpráv z 13.