Diskuze: Pohyb příšer za hráčem
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Existuje funkce point_distance(x1,y1,x2,y2), v parametru jsou 2 body (1, 2) a vrátí vzdálenost mezi nimi. Toto se vloží do stepu příšery a bude se kontrolovat její pozice proti pozici hráče, tedy:
if (point_distance(x,y,hrac.x,hrac.y) < 100)
...
Potom stačí vykonat danou akci, buď nastavit nějaký stav příšerce nebo ji změnit za instanci, která bude hráče pronásledovat.
Dobrý den,
pokud chcete, aby příšerka pronásledovala hráče stačí ve step eventu
kontrolovat
if (point_distance(x,y,hrac.x,hrac.y) < 100)
A jakmile tato podmínka bude platná - pronásledovat hráče například touto funkcí:
mp_potential_step(hrac.x,hrac.y,speed,solid);// pokud zadáte solid - bude se při pronásledování vyhýbat objektům s vlastností solid
Pokud máte jiné úmysly a instanci potřebujete změnit použijte:
instance_change(obj,perf);
Co třeba napsat chybovou hlášku? Chybu můžeš mít v příkazu pod tím, nenapadá mě, kde by tady byla chyba, možná chybějící mezera za tím většítkem by se mu nemusela líbit.
Můžete také použít tuto funkci (zde zadáte pouze název objektu)
if (distance_to_object(hrac)<100)
...
Jsou úplně stejné, pokud Vám chybu napíše i tato pak je problém v přístupu k objektu hráče nebo v příkazech pod ní se vykonávajících.
Stačí kontrolovat směr, kterým příšera jde a dle toho nastavovat úhel natočení
image_angle = direction; //0-360° -> jednotková kružnice
Zobrazeno 12 zpráv z 12.