Základní akce pomocí GML kódu - Hlavní sada 1 (Main1)
Objects (objekty)
'Create
Instance'
instance_create(x,y,object0);//zadáním x a y vytvoříte objekt na relativních souřadnicích
'Create
Moving'
//není, ale můžete použít následující kód
ID=instance_create(x,y,object1);
with(ID)motion_set(směr,rychlost);
’Create
Random’
instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2,object3));//object0 atd.. jsou názvy objektů. ikonky umí pouze 4 ale s příkazem choose máte možnost využít až 16 objektů
'Change
Instance'
instance_change(obj,perf);//perf(1 nebo 0) -> zda se mají nebo nemají provést eventy create a destroy
'Destroy
Instance’
instance_destroy();
'Destroy at
Position'
position_destroy(x,y);
Sprite Section
'Change
Sprite'
sprite_index=sprite0;
'Transform
Sprite'
image_xscale=hodnota;//horizontální škálování spritu image_yscale=hodnota;//vertikální škálování spritu image_angle=hodnota;//natočení spritu image_xscale=-1;//zrcadlení spritu horizontálně -> celý kód image_yscale=-1;//zrcadlení spritu vertikálně -> celý kód
'Color
Sprite'
image_blend=barva;
image_alpha=hodnota;//od 0 do 1 (1 -> neprůhledný)
Sounds (zvuky)
'Play
Sound'
sound_play(zvuk);//přehraje vybraný zvuk jednou sound_loop(zvuk);//přehrává vybraný zvuk stále dokola
'Stop
Sound'
sound_stop(index);//Zastavý přehrávání vybraného zvuku. Pokud je spuštěn vícekrát, všechny jeho instance budou zastaveny.
'Check
Sound'
if sound_isplaying(zvuk)=true{ // akce }
Rooms (místnosti)
//pokud chcete používat přechody nejprve zavolejte následující příkaz. Typy přechodů naleznete v dodatku pod článkem
transition_kind=hodnota;
'Previous
Room'
room_goto_previous();
'Next
Room'
room_goto_next();
'Restart
Room'
room_restart();
'Different
Room'
room_goto(room);
'Check
Previous'
if room_previous(room)<>-1 then { // akce } //'room' je konstanta pro současnou místnost -> celý kód
'Check
Next'
if room_next(room)<>-1 then { // akce } //'room' je konstanta pro současnou místnost -> celý kód