Spustitelná přehlídka částicových efektů vytvořených pomocí
Particle type editoru umožňující vybraný efekt stáhnout a použít v Game
Makeru Studio.
Užijte si ukázky efektů ( procházet můžete ručně nebo si zapněte
autoplay a prostě se dívejte ), vyberte si pěkný efekt a kliknutím vpravo
na obdélník "download link" se otevře v prohlížeči odkaz na soubor s
efektem. Jde vždy o zip obsahující několik souborů. Soubor .ini se dá
nahrát do PTE a editovat, pokud chceme efekt nějak změnit, ale pro použití
efektu samého není editor nutný.
Pokud chceme efekt použít v Game Makeru do svého projektu, tak se prostě
všechny soubory ze zipu odtahají do okna GMS ( dělejte to po jednom ) a tím
se přidají do resources ( měly by přiskákat do složek v levé části okna
GMS ). Pokud se Game Maker u něčeho zeptá, ukládejte vždy jako Include File
soubory .ini a .png. Soubor s koncovkou .gml je sada skriptů ( je nutná k
běhu efektů, ale stačí ji mít jen jednou i přesto, že je přibalena ke
každému efektu ) a soubor s koncovkou .gmx je gamemakerovský objekt. Objekt
pak stačí vložit do místnosti (room) a tím je vše prakticky hotovo.
Nativně běhá efekt za myší, takže pokud chceme aby zůstal v místnosti
tam, kde leží, tak je třeba v Create eventu nastavit proměnnou
follow_mouse=false ( najdete ji v bloku označeném jako mouse motion ). Soubory
ini jsou lidsky čitelné a lze je v Include Files poklikáním otevřít a
ručně změnit. Efekt se pak změní také.
PS: Pokud nebudete něco vědět, prostě se zeptejte.
POZOR! Některé efekty v přehlídce nebudou vypadat po stažení na první
pohled stejně. Je to proto, že některé triky byly vytvořeny poskládáním
více efektů přes sebe ( např. fountain ) a některé se pohybují
specifickým způsobem ( např. short explosion ), což mění jejich výsledný
vzhled. Vždy ale platí, že ke stažení je dostupný právě ten efekt, ze
kterého byla přehlídka vytvořena.
Efekt MulticolorPapers obsahuje tzv. secondary particles, takže pro editaci
v PTE je potřeba trochu si PTE vyzkoušet a pochopit, jak se secondary
particles ovládají.
Efekt Hemoglobin je sprite_particle a tak pro editaci vždy kopírujte do
stejného adreáře i animovaný 14ti snímkový png:
animated_particle_strip14.png, který je v zipu přiložen.
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.