Diskuze: HTML 5 hry
V předchozím kvízu, Online test znalostí HTML a CSS, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí HTML a CSS, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
tam té fyziky (pohybu) moc není. Lze to udělat celkem jednoduše a není třeba k tomu moc knihoven. (ale chápu, čím víc knihoven, tím víc cool, respektive FUP žroucí).
Vykreslování není žádná věda, prostě cyklem vykreslíš každé políčka v mapě a celé plátno překresluješ několikrát za sekundu, čímž docílíš efektu animace.
jQuery tam asi bude (ostatně dneska už je všude), ale moc pro ni nevidím smysl, možná tak je na nějaký věci okolo. jQuery je pro práci s DOM a s canvasem si moc neporadí.
Komunikace se u takovéto aplikace neřeší AJAXem, protože by to strašně vytížilo server. každý ajaxový požadavek = HTTP požadavek. proto byl zaveden standart WebSocket, který udržuje spojení se serverem a díky toho se vlastně pošlou jen 2 HTTP požadavky (+ načítání souboru HTML, CSS, JS, knihovny, fonty, ...) Potom už mezi sebou normálně komunikují jako to dělají třeba P2P hry nebo nějaké online streamy. Zjistilo se, že jenom na požadavcích se ušetří víc jak 75% přenesených dat (u takových to aplikací, kde se posílají informace ve stylu "franta novák se posunul o X + 15 a Y - 10").
Super,děkuju za vyčerpávající informace. Tahle technologie mě natolik zaujala, že se tomu budu více věnovat. Ačkoliv jsem původně chtěl použít pouze PHP a AJAX na tvorbu her v prohlížeči, tohle se mi zdá jako mnohem lepší alternativa. Rozhodně lepší než "fleš".
Ještě bych se chtěl zeptat ohledně technologie. Je to moderní, či již ne. Zda to má cenu se tomu něják věnovat, nebo je to spíše okrajové ? Protože si myslím že tohle plně nahrazuje flash, jenom ty firmy prostě nechtěj vynaložit další cash na předělání.
Jak řekl Michal Žůrek - misaz, využívá se pro to WebSocket, který se používá také tady pro chat vpravo dole.
Ajax je vhodné řešené pro případy, kde chceš jednou za čas něco změnit - jednorázově. Tedy například při kliku na palec odeslat změnu do Db.
Pokud však chceš dělat něco opakovaně(čímž nemyslím opakovaně
klikat na palce), využij WebSocket, který popsal Michal Žůrek - misaz výše.
Btw. ta hra není nic více než kombinace několika canvasů a HTML elementů, které jsou řízeny přes JS a komunikují se serverem pomocí již zmíněného WebSocket.
(např. každá bublinka vytvoří html element a po čase jej zase odstraní)
Zní to velmi zajímavě, otázkou je zda užití v takovém měřítku (ta hra), není až kontraproduktivní, či je toto nejlepší volba z pohledu dostupnost(žádný flash,ani plugin)/možnosti a náročnost jazyka ?
EDIT: Ještě by mě zajímalo jak je to s Node.js na straně serveru ? Pro běh je nutný server s linuxem ? Nelze to tedy řešit obyčejným web hostingem ? Je nutno si pořídit například VPS ? Nebo je tu jiná možnost jak se vyhnout nutnosti použít serveru s linuxem, ale použít web hosting ?
Pokud ne, tak je lepší volbou z hlediska absence VPS použítí ajaxu.
Pro tvé účely by ti měl stačit nějaký free vps
IMHO
Tak web hosting je web hosting - slouží pro účely jednorázové vygenerování či předání stránky.
To co chceš ty jest již server, což si myslím, že chce něco lepšího...
Zobrazeno 9 zpráv z 9.