Diskuze: 2D hra přes Javu
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 44 zpráv z 44.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
podiv se například zde: http://www.itnetwork.cz/…hra-snake-2d Máš tam návod jak vytvořit hada v Javě. A ano java ti bude stačit. Na profesionální hry používají studia c++. Ale pro menší projekty bohatě java stačí.
Radši se pořádně nauč pracovat s jazykem, neděláš v tom ani týden a
už bys chtěl psát hry. Jak poznáš jazyk, nebudeš potřebovat ani nějaký
stupidní tutoriály.
přesně týden nestačí, chce to pořádně se naučit v javě, potřebuješ umět objektově orientované programování http://www.itnetwork.cz/java/oop
Zatím si to zjištuju pro zajímavost. Učím se Javu pečlivě , abych to
měl v mozku a nemusel se ktomu vrácet. Ještě mi to nějakou dobu potrvá a
za tu dobu stihnu v podstatě udělat děj hry a promyslet si jak vlastně hra
bude vypadát.
Tady kvalitních tutoriálu na javu moc není. OOP tu sice tak nějak
popsané je ale celkově o javě nic moc. Doporučuju nějakou literaturu já tu
mám výukový kurz jazyka java a řekl bych že je ok. Jsou tam popsané jak
úplné začátky, OOP tak i GUI samozřejmě i věci jako bit operátory nebo
rekurze, gettery, settery no je tam toho prostě od A-Z. Takže doporučuju.
Ze zacatku ti bude stacit cista java, hodne se pri tom naucis. Pokud budes
pak ve hrach pokracovat bude ti vykon ciste javy dosti nevyhovovat, takze budes
muset sahnout po openGL (LWJGL) nebo nejakem enginu, ktery na tom jede a
ulehcuje praci napr JME3 nebo libGDX.
Tvorit nejakou hru neni moc jednoduchy. Na zacatku si nejdriv udelas okynko,
zkusis si jestli ti na nej pujdou vykreslit nejake tvary ci obrazky. Pak si
implementujes listenery na mys a klavesnici a budes zkouset pomoci nich
pohybovat s nimi. V tehle fazi je dobre to zacit clenit do trid a vubec celkove
premyslet na strukture OOP. Nejdulezitejsi je si udelat jedno vlakno/smycku kde
se ti budou volat metody na render, updatovani logiky a zpracovani uzivatelskeho
vstupu. Kdyz budes mit takhle zaklad napsanej muzes zacit nabalovat
veci/tridy/entity do hry. Prakticky budes jen pridavat veci do metody na render
a zpracovani logiky. Pak zacnes premyslet nad kolizemi, generovani mapy a jinyma
blbostma.
Koukál jsem se dneska v knihkupectví na knížku o Javě , je to tam
popsáno všechno překrásně.
Mám v planu jí koupit ale až trošku později , až si projdu všechny
tutorialy u Javy zde.
Také mě zaujalá knížka 1001 tipů a triků pro Javu.
spíš vůbec? Však tam se
nepopisují základy ale práce s multimedii, grafikou a web applety.
doučit Javu
Jak sa chces ted doučit Javu,
když se ji teprve začínáš u čit a tam je tolik věcí co se můžeš učit
a navíc se Java stále rozšiřuje!
Děláš jako kdyby ses měl připravit na test z matiky. Učíš se týden a
umíš. Tu je to trošku jinak
víš. Učíš se 5 let
a
umíš tak 50% ale třeba si jako ten robot z číslo 5 žije jak přečte knihu
+ jí umí za 2sec
ty jo to bych chtěl teda umět ja sa učím někdy chvílu zapamatuju si
dost a do příštího dne to zapomenu
Kvalitních tutoriálů na základy Javy je na devbooku již docela dost, nedávno jsem je revidoval a doplňoval. Končí to zatím někde u kolekcí a mám v plánu toho napsat ještě mnohem víc. O GUI tu také něco je.
Velmi se mi líbila kniha Bruce Eckel: "Thinking in Java". Je i přeložena do češtiny pod názvem Myslíme v jazyku Java. Začíná objektovým programováním obecně a plynule přechází do Javy včetně pokročilých technik.
Java neni jen jazyk, je to platforma. Naucit se Javu a zakladni knihovny
chvili trva.
Doporucuju zamerit se na Javu 7, ale nejlip na Javu 8 (jde stahnout early
access) hlavne kvuli novinkam v jazyku a knihovnach.
K delani her potrebujes vedet vic nez jen jazyk, potrebujes znat multimedialni
knihovny (ted je to o dost jednodussi s JavaFX knihovnou / frameworkem ktery
pomalu ale jiste nahrazuje Swing a umi audio, video i 3D a je soucasti JDK od v7
build 09) a hlavne ruzne postupy pri tvorbe vzhledem k pouzitemu frameworku /
knihovne (kazda je postavena trochu jinak).
Nechci ti kazit radost, ale RPG ve stylu Clan Lordu je na nekolik let vyvoje v
tymu - rozhodne nic pro zacatecnika. Napred si zkus naprogramovat neco hodne
jednoducheho, treba Pong nebo Moorhuhn
Jeste jsem si vzpomnel na tohle: https://blogs.oracle.com/…_programming - uci decka Javu na Minecraftu
Když vytvoříš aplikaci v čemkoli tak na druhém PC nikdy nepotřebuješ vývojové prostředí ...
To jsi mi ale neřekl nic nového. Já potřebuji způsob, jak v NetBeans tu aplikaci vytvořit.
Jo tak .. někde by tam mělo být něco jako EXPORTOVAT .. zvolíš SPUSTITELNÝ JAR SOUBOR a vytvoříš to .. nevím to přesně .. já používám ECLIPSE
Ikona se smetáčkem vedle Play a jar pak najdeš ve složce dist
dík a jak se prosimtě dá
.jar spustit pod platformou Windows? Příponu jar znám hlavně z java her a
aplikací na mobily, ale dalo by se to pak nějak převést na exe soubor, nebo
tak něco?
jestli máš GUI aplikaci, tak se spustí poklikaním na soubor .. jestli máš konzolovou aplikaci tak si spusť cmd a napiš myslim
java -jar <cesta>
cestu můžeš udělat přetáhnutím souboru do konzole .. pak se java aplikace spustí
To je dobrá otázka. Teoreticky by se měl spustit sám po poklepání myší, prakticky jsou vývojáři Javy tak neschopní, že to skoro nikdy nefunguje a zároveň nechtějí udělat převod na exe. Existuje ale určitě mnoho programů, co ti jar na exe převede.
No právě. V minulosti jsem se Javou seknul, protože mi klasické,
konzolové aplikace nešly spustit, zatímco Visual Studio je pro Windows
určený, takže to pro mě byla příjemná změna, ale jako jasně, každý
jazyk je dobrý na něco, ale tvorba malých prográmků pro mě byla motivace,
abych dál pokračoval v učení se OOP. A Java co se týče her, bude asi
dobrá spíš na takové ty menší, mobilní, i když v dnešní době už asi
ani to ne, ale co by taky člověk sám, bez týmu chtěl no. Game maker celkem
rozmazluje a tvoří klamavé iluze o tom, že všechny typy her jdou vytvořit
takhle jednoduše No jo, ale
stejně je všechno o týmu. Bez něj to chce velkou trpělivost a přichází
(alespoň u mě) pesimismus :/ Jak by bylo programování hezký, kdyby se dal
dokupy hlouček lidí, kteří by se učili od sebe, díky nějakému většímu
projektu, to by byla jiná, sakryš
Asi počítají s defaultním nastavením Windows, kde je skryta
přípona
známých typů - čili jar jako exe, všechno jedno.
Vždyť to se tady děje, se můžeš připojit: http://www.itnetwork.cz/…16040bfd8207
Java je dobrý jazyk, ale bohužel není moc motivační, protože tam není dotažené spouštění na Windows. Když si dáš chvilku práce, dá se to jednoduše opravit, ale nevidím se, že většina lidí dělá zde dělá v C# místo v Javě.
Náhodou Java je super, ale i C# nemůžu tvrdit že je Java nebo C# horší,
každej je na něco jiného
podle mě C# vládne win desktopu jednoznačně ale Java vládne internetu.
Webapplety to je eňo ňůňo
stejně tak jako aplikace pro telefony pokud to není jablko.
o tomhle topicu vím taky
jsem hlasoval, takže jsem jen čekal, až se to nějak vyvrbí, ale jak
koukám, tak bude dobré sledovat to téma i dál a nečekat jen na výsledky
ankety
Konzolove aplikace se daji pohodlne spoustet pres skript. V tom pak muze
clovek zjistit jestli je tam Java, kde je nainstalovana, jestli je nastavena
JAVA_HOME atd. a pripadne to nastavit.
Co se tyka vyvoje jednotlivec vs. tym, zalezi na velikosti projektu. Hry typicky
vyzaduji lidi s ruznymi schopnostmi - programator, zvukar, grafik atd. ale jde
to. Neco mensiho bych se nebal vytvorit i sam, akorat to bude trvat dyl...
Na zadnym Windows jsem s tim zatim nemel problem, at uz na XP, 7 ci 8 vzdycky
po instalaci nove javy mi jar soubor sel spustit pouhym dvojtym kliknutim.
Jednou za cas se to pokazilo a v konzoli to psalo ze to nemuze najit Main-class
tak stacila rychla reinstalace.
Osobne se mi libi wrappery, ktery zabali jar soubor do exe
(win) sh (linux) nebo app (mac). Vyresi to tak
problem s lidmi kterym se blbe nastavi ve win systemova promenna PATH a navic se
pak ke zdrojovemu kodu dostava o neco hure, sice ne o moc ale hromadu lidi
dekompilace odradi.
Jinak co se tyce okennich aplikaci tak JavaFX je hodne vylepsena v nativnim
smeru a je i rychlejsi nez Swing. Dokonce podporuje windowsacky instalator. V
budoucnu JavaFX nahradi swing, Oracle to jiz potvrdil a pracuje na lepsim
propojeni s normalni javou a swingem, a dokonce na to Oracle vyviji builder.
My tu máme každou chvíli dotazy že někomu nejde spustit JAR, samo mi to
dělá i na některých mých PC. Kdyby se to nestávalo, neexistoval by na to
třeba program jarFix, ani ten však vždy nezabere. Pokud můžeš doporučit
nějaký wrapper co je free a funguje, budeme rádi Se Swingem dělám, je to dobrý
framework, filozofie je trochu jiná než jinde, ale umí toho dost, škoda, že
má tak hnusný výchozí look and feel, když třeba Nymbus vypadá hezky. Ta
Java si to prostě dělá sama, mohla by být mnohem populárnější.
Ja jsem nedavno zkousel to JavaFX, je to sice trochu jine, ale je to o hodne
hezci nez Swing. U JavaFX se da vzhled budovat normalne jak jsme zvykli z javy,
nebo se taky da udelat cely vzhled pres XML, konkretneji FXML coz je jednodusi
protoze na to je builder. Take cely vzhled se da upravit pomoci kaskadovych
stylu (CSS).
Jinak ty wrappery tak Launcher4J, ktery pouziva Minecraft, je
free a da se pouzivat i na komercni projekty no a nedavno jsem jeste narazil
JarSplice od ninjacave a je to hodne jednoduche a intuitivni.
Launcher4J jsem nezkousel ale u JarSplice staci zadat Jar soubor a kliknout na
vytvoreni wrapperu.
Zobrazeno 44 zpráv z 44.