Diskuze: Android, rozvržení
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 20 zpráv z 20.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
ahoj, myslim ze tohle by melo fungovat. ( pisu to z hlavy )
<LinearLayout
....
android:orientation: vertical
>
<tady obrazek, ten jsem zatim nepouzival, s tim si nejak poradis ;-) />
<ScrollView
...
android:layout_weight="1"
android:layout_height="0dp"
>
<EditText ......./>
<EditText ......./>
<EditText ......./>
</ScrollView>
< a tady bude dalsi linear layout na tlacitka>
</LinearLayout>
snad to bude stacit
ten layout_weight zpusobi, ze se to scrollview roztahne na to misto, co zbyva prazdne, takze ty tlacitka dole zustanou
tohle jsem taky zkousel, ale nedaval jsem tam to android:layout_weight="1", ale porad to ma jeden hacek - kdyz do toho ScrollView dam android:layout_weight="1" a pak tedy i do toho spodniho LinearLayoutu taky, tak to bude rozdeleny 1:1, tim padem na polovinu a ty tlacitka nevyuzijou celej ten prostor.. vim, ze neni problem to vychytat tak, aby to bylo rozdeleny presne, napriklad 1:10, ale nevim, jak to bude vypadat treba na telefonech s mensim (nebo vetsim rozlisenim), mam Galaxy S3 (tim padem HD) a nemam momentalne moznost to vyzkouset na jinych strojich :/
kazdopadne dik za radu! poposunulo me to o kus dal
Právě, že do toho spodního LinearLayoutu s tlačítky to layout_weight už nedávej. Stačí to jen u toho ScrollView
Tak jsem se dostal k počítači a vyzkoušel tohle a vypadá to přesně
jako na tvém obrázku .(Aby
bylo vidět i to scrollování, tak to tam chce mít víc EditTextů než jen 3
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
android:orientation="vertical" >
<ImageView
android:id="@+id/imageView1"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:src="@drawable/ic_launcher" />
<ScrollView
android:layout_width="match_parent"
android:layout_weight="1"
android:layout_height="0dp"
>
<LinearLayout
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:orientation="vertical"
>
<EditText
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:hint="EditText" />
<EditText
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:hint="EditText" />
<EditText
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:hint="EditText" />
</LinearLayout>
</ScrollView>
<LinearLayout
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:orientation="horizontal"
>
<Button
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:text="Button"/>
<Button
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:text="Button"/>
</LinearLayout>
</LinearLayout>
EDIT: Pokud by jsi chtěl i ty spodní tlačítka, aby zabraly přesně polovinu displeje, tak jim oběma nastav android:layout_weight="1"
oh, to je presne to co potrebuju, diky ti
jinak jeste otazecka - jakej je prosim rozdil mezi fill_parent a match_parent?
Žádný, fill_parent se používalo dřív. Ale má to úplně stejný význam.
ok, diky kdyby neco, vim,
na koho se obratit
Nemáš zač. Klidně se zase ozvi, s androidem sice začínám, ale taky se
alespoň něčemu přiučím
to jsme na tom jaksi stejne
.. jeste by me zajimalo - kdyz ten obrazek co mam nahore pouziju jako
ImageButton a chtel bych po kliknuti na nej aby se mi zvetsil prec cely display
(aby tam nic ostatniho nebylo), tak musim vytvorit novou aktivitu kam dam ten
obrazek v plny velikosti nebo to lze udelat nejak jednoduseji? nevadilo by ani
kdyby to byl obrazek v pop-up okne (jestli do nej mohu obrazky vubec
vkladat)..
Tak takhle daleko jsem se ješrě nedostal . Osobně bych to řešil přes
novou aktivitu, ale to asi bude zbytečné. Tady ti bude muset poradit někdo
fundovanější.
jasny, v pohode, hledam vsude mozne na netu nejaky tutorialy, ale ceskejch
moc neni, for o proframovani pro android (ceskych) taky moc ne, tak musim hold
zkouset a zkouset
Na oficialnich strankach maji dobre tutorialy - www.developer.android.com/…g/index.html
dobre, az se k tomu dostanu, tak to vyzkousim - zni to jako dobrej napad diky
tak jsem tu zpet .. s tou
radou s tim frame layout jsem to vyresil tak, ze jsem vytvoril jednu aktivitu, v
ni jeden imageview, kterymu urcuji obrazek podle toho, z ktereho buttonu jsem se
na aktivitu dostal
.. ale mam
dalsi, mozna velmi jednoduchy problem.. kdyz prejdu v aplikaci na aktivitu, ve
ktere se vyskytuje nejaky EditText (nebo i vice), tak se mi automaticky vlozi
kurzor do toho prvniho a objevi se klavesnice.. chtel bych ale aby se nic
neobjevilo dokud do nejakeho edittextu uzivatel neklikne.. je na to nejaky
atribut v XML? nebo se to musi resit programove?
dekuji
omlouvam se, dostal jsem se k tomu az ted.. takze ten request focus jsem
nikde nepouzil a ani nic podobneho, spis si myslim, ze je ten vyber proste
automaticky, muzes ho akorat zakazat.. pomohlo ale to co psal "teeg", sice se
oznaci ten EditText, ale alespon tam neni videt klavesnice, takze dekuju oboum
za radu .. mam ale jeste jednu
otazku: kdyz mam na obrazovce nejake widgety, treba button, tak kdyz na nej
kliknu prstem tak se provede akce, to je logicky..kdyz na nej kliknu a podrzim
prst,tak se provede jina akce, to je taky v pohode, ale kdyz na nej kliknu a
prejedu na jinej widget (prst mam porad na displayi, proste to drzim), tak kdyz
ten prst pustim, tak se aktivuje ten widget, na kterym sem pustil prst (tj. jak
kdybych na nej kliknul) .. u jinych aplikaci to funguje tak, ze kdyz uzivatel na
neco klikne a rozmysli si to a nechce to otevrit, tak proste prst soupne jinam a
nestane se nic .. doufam, ze je to pochopitelny, da se toto nejak vypnout?
Zobrazeno 20 zpráv z 20.