Do konce roku potřebuji v rámci školního projektu naprogramovat hru
Pengo. Jedná se o hru podobnou Pacmanovi. https://youtu.be/0hdDKxfrAbs Jelikož moc programování
nerozumím, tak nevím, jak postupovat. Rád bych zjistil workflow vývoje
takové hry.
Vzhledem k tomu, že mám málo času a cvičící nebude asi řešit
všechny detaily, tak bych zvolil co nejjednodušší postup.
Neco ve smyslu:
Udělej třídy pro herní postavy tímto způsobem
Udělej kód pro pohyby tímto způsobem
Hra funguje
Našel jsem na GitLabu hotovou hru - https://github.com/guillepg/Pengo
Nicméně moc nerozumím kódu (není to španělštinou) a nevím jak ho
spustit.
Vytvořit objekty pro kostky ledu, tučňáka a potvory
Určit vlastnosti ledu
if (tučňák is vedle led) move led; //opakovat dokud led nenarazí na
jiný led
if (moving led is vedle potvora) destroy potvora; //nějak zařídit, aby
potvory ničil jen pohybující se led
Určit vlastnosti tučňáka
if (tučňák.souřadnice = potvora.souřadnice) lifeCount--;
if (tučňák is vedle led) && (led is vedle led) do nothing;
nastavit pohyb v závislosti na stisknutí šipek (např. držení šipky 1
vteřinu = pohyb o jeden blok)
Určit vlastnosti potvor
zkopírovat AI z Pacmana (pokud se nemýlím, tak každá potvora jinak
reaguje na pohyb Pacmana, taky je třeba nastavit reakci na srážku s
ledem)
Po zničení potvor vypsat "Game won"
Dostal jsem připomínku, že některé podmínky nedávají smysl a že bych
měl víc kodit a min se ptát (což mi ale vůbec nepomůže, když vůbec
nevím co dělat).
Chci docílit: Udělat aspoň trochu funkční hru, tzn. aby šlo aspoň
primitivně hrát jeden level, i na ukor kvality.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.