Diskuze: Vytvoření kreslícího plátna v javě
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
					Tvůrce				
			Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Musíš si udělat vlastní panel (oddědit) a v něm overridnout paint 
Teď mi to zobrazuje
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at platinko.Platinko.main(Platinko.java:38)
Chyba je prý na tomto řádku :
g2d.setPaint(Color.RED);
public class Platinko {
    public static void main(String[] args) {
        JFrame okno = new JFrame();
        okno.setSize(800, 600);
        okno.setVisible(true);
        okno.setTitle("program");
        okno.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        FlowLayout layout = new FlowLayout();
        MojePlatno panel = new MojePlatno();
        okno.add(panel);
    }
}
class MojePlatno extends JPanel
{
        public void paint(Graphics g)
        {
                g.drawRect(20, 20, 50, 50);
        }
}
Asi takhle 
A čemu se divíš, když voláš metody na null? Musíš kreslit v té metodě paint na plátno co ti přijde v parametru metody. Jinak prý je lepší přepsat paintComponent než paint, ale funguje obojí a vypadají stejně.
A jak můžu určit rozměry plátna? tohle nefunguje
panel.WIDTH = 800;
panel.HEIGHT = 600;
Zobrazeno 7 zpráv z 7.