Diskuze: Návrh hry jako přenositelný modul
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Šlo by to ako modul. A pripol by si ten modul napríklad takto:
<script type="module">
import Mario from 'https://...'
const mario = new Mario()
mario.start()
</script>
Samozrejme, že vo vnútri importovanej triedy Mario môžeš mať importy iných vecí. Ale hlavne ... ako si to rozsekáš do súborov, akú tomu dáš štruktúru, to už je na tebe. JS nie je čistý OOP jazyk, nie sú tu zažité pravidlá ako napr. v Jave, že čo klasa, to samostatný súbor, a pod. Čiže, je to na tebe. Akurát ti rovno poradím ... predtým ako sa pustíš do modulárneho kódu, predtým ako tú štruktúru urobíš, vyhľadaj a naštuduj si čo je serial dependency fetching, aj ako sa mu vyhnúť.
Takže tohle vlastně nahrazuje vrstvení tříd ve třídě, ne? Tedy chápu to správně že:
import Mario from ...
bude teoreticky úplně stejný jako kdybych měl danou třídu tam kde jí importuji?
function classMario()
{
var root = this;
this.classGame = function() {};
this.classPlayer = function(name)
{
this.name = name;
}
this.vars = {};
this.Init = function() {this.vars.players = []; this.vars.players[0] = new this.classPlayer('Jan')}
this.Gui = function() {}
this.start = function() {}
}
var mario = new classMario();
mario.start();
---
var classMario = {};
classMario.classGame = {};
classMario.classPlayer = function(name)
{
this.name = name;
}
classMario.Init = function() {}
classMario.Gui = function() {}
classMario.start = function() {}
var mario = new classMario();
mario.start();
Stary zpusob zapisovani trid je takovyto. V. Ladicky zna par novejsich
moznosti zapisu, ktere treba mne osobne nejsou vubec sympaticke Ale treba ti budou blizsi nez zapis
pres funkce si asociativni pole nebo pres prototype.
Prijde mi ale lepsi oddelit data od class programu.
A 'vars' je dobre tez definovat na zacatku funkce. Abys mel lepsi prehled, ktera
je a neni globalni. Je to sice pracnejsi udrzovat, ale mi se to tak vic
libi.
var mario, db;
db = {};
db.players = [];
mario = new classMario();
mario.start();
// this.Init = function() {db.players = []; db.players[0] = new this.classPlayer('Jan')}
Právě mám spíš v plánu mít data jako this.proměnné ve třídách a ty si v případě budu budu vracet přes getter. Máš blíž spíš k aktuálnímu zápisu tříd (resp. novýmu) a jestli modul funguje tak jak jsem psal, tak to bude super.
Vieš čo ... ani nad tým nematuruj a ponor sa do dokumentácie:
Delej, jak myslis. Ja mam dobre zkusenosti s tim drzet data venku. Postavit
si treba dalsi classu na select, insert, update pro praci s daty. A cely ten
system pak jde univerzalne pouzit.
Pokud to chces pouzit v class, pouzil bych to do construct casti
db = 456;
function classHra (db) {this.db = db;}
x = new classHra(db);
alert(x.db) // by melo vypsat 456, pokud tam nemam chybu
Zobrazeno 8 zpráv z 8.