Diskuze: Monetizace webu
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Je v podstatě několik základních možností. První a ta nejčastější je klasická PPC reklama zprostředkovaná přes AdSense nebo Sklik. Umístíš si reklamní banner na web a máš peníze za prokliky. Samozřejmě je výhodnější domluvit se přímo s nějakou firmou a mít zaplaceno přímo od nich za umístění banneru, protože pak nejdou peníze zprostředkovateli, ale je složitější si nějakou takovou firmu najít. Další možnost je nějaký affilate program, kdy máš odkaz přímo od nějaké firmy a dostáváš třeba podíl ze zisku z nákupu, který udělal člověk, který se na nějaký e-shop dostal právě z tvého odkazu. Zajímavá možnost jsou taky placené reklamní články na webu, kdy třeba napíšeš článek, který hodnotí nějaký produkt a jsi s výrobcem/prodejcem toho produktu domluvená, že ti za to zaplatí, ale tady hodně záleží na zaměření daného webu.
Lucie Toto dost záleží na daném webu - jeho zaměření. Rád pokecám - info@mares-pavel.cz
Ráda bych to probrala zde pokud nevadí... Asi jsem se měla na začátku lépe vyjádřit, mám na toto téma zpracovat jako seminární práci do školy, proto bych ráda znala názor ostatních na tuto problematiku "monetizace webu".
Přes sklik tzv. PPC reklamu jsem již zkoušela, ale nesplnila mé očekávání i když jsem si nechala poradit přímo od odborníků z Skliku Proto chci zkusit využít i jiné způsoby reklamy proto se ptám ráda si nechám poradit V dnešní době si myslím že placené reklamní články na webu jsou velice dobrou možností, otázkou je do jaké míry se lidé nechají ovlivnit touto "naivní reklamou" a zdali firmě spíše nezhorší pověst než zvýší zisk...
V dnešní době si myslím že placené reklamní články na webu jsou velice dobrou možností, otázkou je do jaké míry se lidé nechají ovlivnit touto "naivní reklamou" a zdali firmě spíše nezhorší pověst než zvýší zisk
Podle mého názoru reklamní (PR) články nevadí, pokud se na webu objevuje dost nereklamního obsahu (tzn. je tam co číst). Zda PR články zabírají, nedokážu posoudit, neb jsem nikdy neprovozoval stránky, kde by se tento způsob vyplatil zkoušet.
Asi jediné, s čím mám osobní zkušenost, je umístění reklamního banneru na základě dohody. Výhodou pro autora webu může být možnost ovlivnit zaměření reklamy (např. nechce podporovat hazardní hry...) a teoreticky i vyšší příjem, pokud je web méně navštěvovaný (zatím jsme se vždy dohodli na platbě pár stovek měsíčně).
Co jsem měl možnost pozorovat na jiných webech, někde zkoušejí dávat návštěvníkům jsitou alternativu k zobrazování reklam:
Další možností, jak na webu vydělat je poskytovat něco za něco. Jako příklad uvedu tzv. faucety.
Faucet je možnost si vydělat poměrnou část Bitcoinu pouhým opisováním captcha znaků na webové stránce. Uživatel se zaregistruje, zadá svou Bitcoinovou peněženku a poté vstoupí na stránku, kde opíše captcha kód. Stránka poté odkazuje na další stránku, po opsání znaků opět na další atd.
Tyto stránky bývají většinou přecpané reklamami, ze který plynou majitelům zisky. Uživatel za opis získává většinou kolem 500-100 Satoshi (1 Satoshi = 0.00000001 BTC). Uživatel je rád, že si vydělal pár drobáků, majitel je rád, že si vydělal hodně drobáků. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
Zobrazeno 8 zpráv z 8.