Diskuze: Domácí úkol
Člen
Zobrazeno 27 zpráv z 27.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Tak třeba tu sedmičku:
ze znalosti dvou bodů na přímce (E a F) vypočítáme její směrový
vektor:
F - E = [-2;1] - [3;7] = (-5;-6)
Obecná rovnice přímky má tvar:
a*x + b*y + c = 0
přičemž (a;b) je tzv. normálový vektor dané přímy, ktedy vektor kolmý ke směrovému. stačí tedy ze směrového vytvořit nějaký na něj kolmí (trik pro 2D: přehoď souřadnice a jednu z nich vynásob mínus jedničkou). Takovým vektorem je např. (6;-5). takže a = 6 a b = -5.
Potřebujeme dopočítat koeficient c. Jelikož známe dva body na přímce (E a F), stačí dosadit např. bod E do nám aktuálně známé podoby obecné rovnice:
6x - 5y + c = 0
18 - 35 + c = 0
c = 17
Takže obecný tvar pro danou přímku je:
6x - 5y + 17 = 0
Jeho správnost ověříš tak, že do něj dosadíš souřadnice bodu F.
Zkus si ty torjúhelníky nakreslit na čtverečkovaný papír
Za správnost neručím.
Tak to je hustý. Chodit si sem nechat dělat úkoly z matiky.
Maturita je střední vzdělání s maturitní zkouškou. Podstata středního vzdělání je samozřejmě i v tém matematice. To že neděláš maturu z matiky není výmluva vůbec k ničemu.
Zřejmě si opravdu v úzkých, ale přeci jenom ....
Doufám, že nečekáš, až ti to někdo celé vyřeší, to tady nikdo nedělá (alespoň zadarmo ne ), my tě jen nasměrujeme, protože věříme, že je to pro tebe nejlepší. Jestli chceš přímo výsledek a propadání z matiky, můžeš zkusit jiné fórum
p:x=1-t,y=3t,t∈R nejsem si jistý, jestli se dá takto definovat přímka...
Ano, je to parametrický zápis. Přímka je dána bodem [1;0] a směrovým vektorem (-1;3).
potřeboval bych výpočty domácího úkolu
Vážně ?
Jinak já to nemyslím zle, jen ti říkám, že bys čekal zbytečně. A
používej tlačítko odpovědět, není tady na okrasu.
Pokud to sám nedáš, tak bys měl asi opravdu propadnout.
co studuješ?
Jste asi moje poslední naděje...
Tady nejsi ve Star Wars.
Chňapni nějakého spolužáka, ať ti to vysvětlí pěkně od začátku. Hlavně to nenechej na poslední chvíli před písemkou.
Věty typu: Pokud to sám nedáš, tak bys měl propadnout - jsou kecy. Nevím, co chceš v životě dělat, ale pokud k tomu takovouhle matiku potřebovat nebudeš, tak se tím nestresuj.
Věty typu: Pokud to sám nedáš, tak bys měl propadnout - jsou kecy. Nevím, co chceš v životě dělat, ale pokud k tomu takovouhle matiku potřebovat nebudeš, tak se tím nestresuj.
Velmi krátkozraké. Až v pozdějším věku jsem se dozvěděl a pochopil, že velmi podstatný úkol celého toho učícího mechanismu spočívá nejenom v tom se nečo naučit ale i učit se něco naučit. Pokud ti něco nejde a ty se to naučíš ošulit, přinese ti to jenom problémy.
Můžeš risknout, že matiku nebudeš potřebovat ale můžeš vsadit boty na to, že tě někdo někdy postaví před úkol se naučit něco co ti zrovna nepůjde pod nos.
Třeba pro zdejší vzorek populace je to naprosto stěžejní záležitost. Každých pár let nová technologie nebo spíše každých pár let několik párů technologií a ne každý z nás bude pánem svého technologického prostoru, že.
Neradil jsem mu, aby se na to vybodl. Naopak jsem mu poradil, aby si našel někoho, kdo mu to vysvětlí (protože dostat jen jakési výsledky, aby odevzdal úkol je na houby).
Ale znám lidi, kterým matematika (a logické myšlení) jde hůř, než většině zdejší komunity. A řeči o tom, že jsou blbci a mají propadnout jim nepomohou.
Já jsem zase poznal, že nemá cenu někoho nutit do učení násilím. Jo, přísný učitel může někoho donutit se něco naučit, ale těžko ho přiměje, aby měl předmět rád.
matematika je jak vlčák... když ucítí, že se jí bojíš, kousne tě...
Doporučuji si pořídit tuhle kolekci. Mně pomohla k maturitě (a to jsem se matematiku znovu učil po 20letech)
a ještě doplním nějaké linky co ti pomohou:
http://www.matematika.cz/…ika-polopate
a můj oblíbený: https://www.youtube.com/results?…
Já se právě docela obávám, že deadline bude někdy jako zítra, jak bývá zvykem.
Mužu se zeptat, co tě k tomu vedlo? Osobě o této myšlence taktéž uvažuji. Čistě abych potrápil mozek, ale nemůže se k tomu nějako dokopat.
Věty typu: Pokud to sám nedáš, tak bys měl propadnout - jsou kecy. Nevím, co chceš v životě dělat, ale pokud k tomu takovouhle matiku potřebovat nebudeš, tak se tím nestresuj.
Promiň, ale toto jsou naprosté základy. Například délku stran trojúhelníku ze zadaných bodů by měl zvládnout už na základce... Pokud to neumí a dostal se až do 4. ročníku, je něco špatně.
Netuším, na jakou základku jsi chodil ty, ale u nás na gymplu se tenhle souřadnicový systém učil až někdy ve třeťáku (jakoby na střední).
Nezapomínejte, že ne všichni jsou programátoři a v dětství si před
spaním místo pohádek četli matematicko-fyzikální tabulky.
Dokázal bys zpaměti vyjmenovat všechny svaly v obličeji? Já ne. Ale tazatel
třeba jo. Nebo třeba umí něco úplně jiného, k čemu počítat
trojúhelníky nepotřebuje.
Neříkám, že má nějakou oblast studia úplně vypustit, ale označit
někoho za blba jen proto, že se mu zdá těžké něco, co mně přijde
jednoduché, je, slovy klasika, velmi krátkozraké.
Takže udělat z bodů přímky a sečíst jejich délku je středoškolská matika?
Kam jsme to dospěli...
Také se úroveň matematiky na středních školách odráží na výsledcích maturitních zkoušek z tohoto předmětu.
Absolutně jednoduché úkoly, spíš bych řekl, proč to neumíš, že na to sereš. Kdyby si aspon trošku chtěl, tak na internetu máš vzorečky a sám si to vypočítáš. Je jednoduché to sem dát vypočítat. I když, řekl bych, že chyba bude i někde jinde.... AnonIme.
Dobrá otázka... možná jsem si řekl, že nemít ve 40 maturitu je trochu ostuda. A jelikož jsem byl blbej v mládí, chtěl jsem otestovat, zda se tento stav změnil, nebo v něm nadále setrvávám. Chodil jsem na dálkové studium do soukromé školy, protože jsem nic jiného v širokém okolí nenašel. 1x týdně ve čtvrtek od 13:00 do 18:00. Prvák jsem sotva prolezl, druhák už celkem šel a třeťák jsem si vyloženě užil. Maturoval jsem z angličtiny. Mám matematiku rád, ale chtěl jsem se dokopat k tomu se tento jazyk alespoň trochu naučit. V prváku jsem uměl anglicky maximálně pozdravit. Od druháku jsem měl doučování, protože klasickou výukou to do hlavy moc nešlo. U maturitní zkoušky jsem pak rozšafně popisoval Londýn... No a dopadl jsem tak, že mě bez přijímacích zkoušek vzali na VUTBR... ale tam jsem teprve poznal co je to matematika... takže jsem to po druhým semestru odložil a teď se po večerech učím, derivace, integrály a podobné lahůdky. A až to zas bude v hlavě (jestli se to tam tedy dostane), budu pokračovat (snad)...
Zobrazeno 27 zpráv z 27.