Diskuze: Rychlost vývoje na různých platformách

Člen

Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Ahoj, zkoušel jsem dělat ve Visual Studiu aplikaci pro Windows Phone,pro iPhone v Xcode a teď blbnu s Eclipse pro Android a nedokážu říct v čem je vývoj nejrychlejší. Ono jde totiž o to v čem budeš dělat nejvíc. Například ze začátku mi nejrychleji šel vývoj ve Visual Studiu, protože jsem na něj zvyklý (dělám v něm web i windows app).Pak jsem ale nějaký čas pracoval s Xcode a zhruba po týdnu mi vývoj šel rychleji tam. Opravdu to záleží jen na zvyku a taky samozřejmě na tom, jaký programovací jazyk umíš...
Mně osobně zatím nejlíp šel vývoj pro Windows Phone. Ve Visual Studiu je toho spoustu připraveného a pokud děláš pod .NETem, tak tam není téměř nic nového. Navíc pro spuštění Hello World jsem potřeboval jen nainstalovat VS, zapnout VirtualMachine a bylo to. V Androidu už to bylo spousta googlení, nastavování, zmatku, než jsem se dopracoval k nějakému výsledku. U Xcode je to podobné jako Visual Studio, ačkoli si myslím, že má VS navrch.
Co Tě bude asi zajímat je otevřenost/uzavřenost systémů. Jak
píšeš, že WP je "vymazlenější", tak to je z důvodu jeho uzavřenosti. Ve
WP nemáš takové možnosti jako v Javě (tím myslím, třeba přístup k
periferiím, zasahování do systémů, atp), kdežto v Andoidu si "můžeš
dělat co chceš". Výsledek toho si můžeš domyslet sám.
Výběr platformy bych asi směřoval podle toho, co chceš dělat.
Android má většinu českého mobilního trhu (odhadově pod 80%), zbytek si cca napůl dělí WP a iOS, ačkoli má WP navrch. S financemi je to pak takové, že uživatelé iOS jsou zvyklí platit za aplikace, u Andoidu většina stahuje/crackuje/hledá free verze a u WP jiná cesta, než koupě na store není.
Každopádně jen chci dodat, že dobrou aplikaci si lidi rádi koupí, ale
udělat boom je dneska těžké na všech třech platformách.
No udělat boom je asi nejjednodušší na Windows Phone, protože pro něj je zatím poměrně málo aplikací. Kvalitní aplikace vynikne. Faktem je že ne každý dokáže udělat kvalitní aplikaci.
No ono je to hodně relativní pojem. Ve WP je sice aplikací "nejméně",
ale už je taky zaplněný spoustou hovadin a když člověk nehledá něco
konkrétního, tak je docela haluz v tom "bordelu" narazit na neznámou-skvělou
aplikaci.
Co se týká výdělku za aplikace, tak se mi nejvíc osvědčilo dělat
aplikace zdarma s reklamním bannerem. Vydělá to o něco víc než placené
aplikace. Faktem ale je, že srovnávám pouze iOS a Windows Phone, protože pro
Android jsem ještě žádnou aplikaci do store nehodil.
A nemyslím si že Widows Phone a iOS mají srovnatelný podíl. Řekl bych že
srovantelný podíl má Android a iOS. Windows jsou kdesi v pozadí. V Evropě a
Asii převažuje android a USA, Kanadě, Austrálii převažuje iOS (když jsem
byl v New Yorku, viděl jsem u lidí jednu Lumii a jinak to byl jeden iPhone
vedle druhého). Ono tomu odpovídá i stahovatelnost mých aplikací. Když si
vyjedu podrobný report, tak vidím že 97% stažení mám z USA a 3% jsou
zbytek světa.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.