Diskuze: Výpočet souřadnic křivky
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
y = ax + q - primka matematicky, pouzitelna i pro displej
cyklus (alfa=0 az 2*pi) - kruznice podle alfa
x = r * cos (alfa)
y = r * sin (alfa)
x = sx + r * cos (alfa)
y = sy + r * sin (alfa)
Takze, zapis zalezi na tom, jakou krivku chces zobrazit. Potrebujes ziskat x, y, Ve tvem pripade x, y, z. A pak to prepsat do 2d prostoru na x, y.
google = x,y,z 3d do 2d na obrazovku vypocet souradnic
google = 3d do 2d vypocet souradnic program
google = vypocet souradnic trojrozmerneho objektu na obrazovku
https://cs.wikipedia.org/…u%C5%99adnic
https://cs.wikipedia.org/…u%C5%99adnic
x = r * sin θ * cos φ
y = r * sin θ * sin φ
z = r * cos φ
V podstate jenom rozujes s krychli a jeji body promitas do 2d. x, y zustava a dxz, dyz (pridavky k x,y) se vypocita podobne jako souradnice kruznice. R je deformace, natazeni do hloubky, zoom, 1.
dxz = (sx=0) + (zoom=1) * cos (alfa)
dyz = (sy=0) + (zoom=1) * sin (alfa)
Jeste jinak, pri zoom=1 jsou rozmery krychle 1,1,1. Pokud ma objekt rozmery 50x20x30, pak souradnice prepocitas tak, aby 50 * zoom = 1 a nebo je umistis do krychle 50x50x50, takze zoom je 50.
A mozna by bylo dobre pro priste dat sem tve pokusy. Tezko rici, co delas
spatne... Spatne je mit po vsech hodinovych pokusech prazdny editor kodu. Ani
pismenko. Takovych studentu znam, co jsou lini neco udelat. Zrovna naproti dva
bydli
Mohu poslat kód přes zprávu prosím? Mám něco napsané, jen nevím, jak dál.
Poc ne do fora, kde na to muzou zareagovat i jini? Vetsi sance uspechu?
Zobrazeno 5 zpráv z 5.