Diskuze: IT VŠ, která by byla skutečně o IT
Zobrazeno 3 zpráv z 3.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Nájdi si takú školu, v ktorej si budeš môcť vyskladať predmety aké
ťa bavia (+ povinné zlo ktoré žiaľ musíš mať), a budeš do školy
chodiť rád. Myslím že ak profesori nie sú debili, tak sa v prípade
nedostatku vedomostí sami niečo naučia, a ak budete preberať niečo čo ty
už ovládaš, tak ti dajú pokoj
Ja som si napríklad vybral takú školu, kde sa učím za učiteľa informatiky (pedagogika + "informatika"). Dôvodom bola predstava o jednoduchosti a o kope voľného času na samoučenie. Žiaľ bola to hlúposť, pretože sa musím učiť veci nepotrebné, hlúposti, a vo voľnom čase aj tak neštudujem.
Že je matematika a fyzika ťažká, s tým nenarobíš nič. Je ale dobré vedieť aj tieto veci, a myslím že ako programátor by si to mal zvládnuť. Ja sa napr. po večeroch učím stredoškolskú matematiku, ktorú žiaľ neovládam tak, ako by som momentálne potreboval (njn, na ekonomickej škole sme matiku nemali a ZŠ mi nestačí).
Ak by som si mal vybrať vysokú školu teraz, zaujmem k tomu iný prístup. A ako som písal, zameral by som sa aj na možnosť výberu predmetov, aby som si mohol vybrať to, čo ma najviac baví, a v čom vidím svoju budúcnosť.
Trochu mi přijde, že možná hledáš spíše sekvenci praktických školení než VŠ.
Co můžu říci o VŠ, kde se vyskytuji já, tak pokud přežiješ nějaké ty povinné předměty, můžeš si studovat, co tě baví (pokud je takový předmět v nabídce samozřejmě). Nikdy jsem se nesetkal s problémem, že by si třeba někdo stěžoval, že jako nebakalář chodím na předměty určené pro bakaláře (ono se o tom ani nebylo třeba zmiňovat). Takže si v podstatě stačilo vzít seznam předmětů a do těch zajímavých zapíchnout prstem a začít je navštěvovat.
Krom toho si myslím, že pokud chceš programovat něco pokročilejšího (kde třeba záleží na výkonu, nebo se jedna o kód blízko operačnímu systému a tak), stejně se bez matiky/teoretičtějších znalostí tak úplně neobejdeš. Netvrdím, že je třeba si všechno umět dokázat. Ale teoretické (IT) znalosti nejsou jen matika a fyzike, případně algoritmizace.
Ale zase nemůžeš počítat s tím, že tě vŠ naučí nějakou dovednost na expertní úrovni. To jejím cílem není. Jejím cílem je ti ukázat, jaké různé možnosti existují, dát ti do nich potřebné úvodní znalosti a pak nechat na tobě, zda si některý z nabízených směrů vybereš.
Na závěr bych ještě řekl, že kriterium "dělat jen to, co mě baví" mi nepřijde jako nejlepší. Občas je třeba se dostat i k věcem, které člověka nebaví, ale díky nimž získá větší rozhled/zkušenosti. Ač se to prokáže třeba časem.
Zobrazeno 3 zpráv z 3.