Diskuze: Adventura - Aky jazyk?

Člen

Zobrazeno 21 zpráv z 21.
Největší úspěch by to IMHO mělo, kdybys ji udělat in-browser. Nejlépe v JavaScriptu. To má strašný potenciál, protože nemusíš nutit uživatele nic stahovat. Případě můžeš použít app cache pro offline mód a vždycky můžeš vydat update bez jakéhokoli stahování. V dnešní době je dost těžké, donutit lidi si něco stáhnout.
Tak zaprvé: Myslíš že v enginech se neprogramuje? Myslíš že mu něco
řekneš a engin to udělá za tebe? Jestli si nepleteš engine a editor v Sims!
Zadruhé jestli ti java nesedla C++ vůbec nezkoušej. Cčko je zastaralí a
dávno "předběhnutý" jazyk. Jestliže jsi se teprve teď dostal ke GUI tak na
hry také můžeš rovnou zapomenout. Nejlepší začátek pokud se chceš
věnovat tvorbě her je
zkusit si základy třeba v GameMakeru a pak se teprve začít učit programovat
v nějakých vyšších jazycích (C#,Java)
Četl jsi že se uživatel dostal teprve k okrajově ke GUI? Těžko bude programovat realtime hru v JavaScriptu.
GUI v Jave je úplně něco jiného než v HTML a CSS. Adventura není real-time hra. Stačí zanimovat pár věcí a má to dost dobrý efekt. Herní obrazovky jsou v podstatě statické, jenom je přepínáš. Nevidím na tom nic složitého. Vlastně je to dost jednoduché.
Pokud vím chtěl Point And Click adventuru s prvky rpg - to znamená něco jako je toto: http://www.youtube.com/watch?… Pokud se ti toto podaří portovat do JavaScriptu. No byla by to přinejmenším revoluce.
Tak, zaprve dakujem za odpovede.
Ano, viem v enginoch sa vyuziva scriptovaci jazyk, vacsinou specialne vytvoreny
pre ten konkretny engine (podobny js a Cckovym jazykom), s enginami na tvorbu
adventur mam nejake male skusenosti, len som tym myslel to, ze je to predsa
scriptovanie a nie je to moc podobne plnohodnotnemu programovanie v inych
jazykoch ako C/C++/Java/C#(nechcem tym samozrejme povedat ze scriptovanie nie je
programovanie).
S JavaSciptom mam par skusenosti, konkretne s jQuery, nie moc, ale vsetko sa da
naucit, len treba cas . Je to
dobry napad spravit to v prehliadaci, len som sa uz po html, css, php, jQuery,
chcel pustit do nieco ineho.
Zabudol som spomenut, ze to ma byt 2d. Nemyslim nieco ako walking dead, skor hry ako napr. Nuklearni Karel, mrtve mesto ...
A taktiez mi moc nejde o to, ci by to ludia stahovali, ma to byt skor na
studinne ucili, aby som sa naucil programovat na konkretnom priklade a tvorba
adventury mi prisla ako zaujimavy napad, taktiez nevravim ze to zacnem robit
teraz... naucim sa zaklady jazyka a potom by som to zacal robit, len som si
nechcel vybrat jazyk, je to hlupost, ktory moc nevyuzijem (vedomosti z inych
jazykov su samozrejme prenositelne a princip fungovanie je takmer rovnaky, tak
je to hlupost) .
Pokud chceš umět progamovat nauč se C#. Pokud chceš pak dělat hry stáhni si Unity ve kterém se v C# programuje a programuj.
Našel jsem tuhle jednoduchou adventuru ve Flashi
http://amanita-design.net/samorost-1/
a myslím si, že v Javascriptu by se to dalo spáchat také.
Není Flash už krapet mrtvá technologie? Souhlasím s využítím HTML5 + pokud by to mělo být MMO, tak WebSockets...
Zkus si můj příspěvek přečíst ještě jednou a pořádně.
Flash jsem nikdy neprotežoval.
Este ma napadla jedna moznost ako pouzit engine a zaroven sa aktivne
vzdelavat v programovani a tj. vytvorit si vlastny engine na tvorbu adventury
. Ale zial to je dost
nerealne.
Není to tak nereálné pro 2D hru. Jen se musíš smířit s pomalejšími pokroky.
Když už tu tak protěžujete možnost spáchat to v browseru víte o tom že dnešní enginy už podporují hry pro browser? Sice si ve většině případů musíte stáhnout doplněk ale funguje to více než dobře. Třeba Unity umožňuje export do tří tipů pro prohlížeče: Unity Browser (musíte stáhnout doplněk přímo od Unity), Flash a Google Native Client
Vtipné je, že prohlížeč si stejně všichni museli stáhnout. Tedy pokud tu někdo nemá Windows a ještě navrch se mu líbí IE. A stejně tak jako prohlížeč si mohli stáhnout kompilátor kvalitního jazyka... Dokud se vývojáři prohlížečů konečně nedohodnou na jedné podobě webových stránek (HTML, CSS a JS), bude vývojář pro web muset vždy počítat s XY variantami. Přesto jsem doporučil HTML5 - a to proto, že už mě nebaví bojovat se všemi těmi lidmi - když to vývojářům browserů žerete, tak Vám asi nevadí, že půlka technologie nefunguje jak má...
No, ako tak pozeram, ak by som sa rozhodol pre vlastny engine, tak by sa mi
mohol hodit jazyk Lua, C a C++ [jazyky pouzivate pri tvorbe adventur od
LucasArt(samozrejme ich bolo urcite viac )], je to aj vyhoda kedze v C/C++
uz ake take zaklady mam, takze idem hladat tutorialy a ak mi to pojde tak sa
casom pustim aj do toho enginu
Ak by ste mali nejake rady tak ich samozrejme ocenim. Vsetkym dakujem, ze sa
zapojili do diskusie!
Všechna řešení v Unity jsou podporovány všemi majoritními prohlížeči.
A jak by to asi udělali? (Tohle nemá žádný ByteCode...)
Zkus internetový vyhledávač http://unity3d.com/…ltiplatform/
Zkus se zeptat přímo těch vývojářů. Třeba ti odpoví.... O tom ale pochybuji......
Zobrazeno 21 zpráv z 21.