NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Diskuze: BLENDER - SCALE pouze z jedné strany

Aktivity
Avatar
pokusnicek
Člen
Avatar
pokusnicek:13.3.2016 11:55

Zdravím vás,

mám otázečku, pokud si vložím objekt do plochy a chtěl bych ho rozšířit pouze o jednu stranu a to v objektovém modu pomocí tlačítka S, jak bych to udělal? Zkoušel jsem S+X ale to se mi rozšíří na obě strany. Chtěl bych to pouze jak přikládám v příloze.

 
Odpovědět
13.3.2016 11:55
Avatar
Odpovídá na pokusnicek
Luboš Běhounek Satik:13.3.2016 12:34

Bez modifikace geometrie není možné použít scale jen na část modelu, protože pokud by třeba jeden trojúhelník zasahoval do obou částí, tak by nebylo možné ho roztáhnout tak, abys zachoval tu druhou část pořád stejnou.

Nejspíš to budeš muset udělat tak, že tou rovinou, která ty dvě části odděluješ ten model rozpůlíš a pak až tu jednu půlku roztšíříš.

Jak přesně to udělat ti bohužel nepopíšu, v Blenderu jsem naposled dělal někde před asi 8 lety :)

Nahoru Odpovědět
13.3.2016 12:34
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
Odpovídá na pokusnicek
hanpari:13.3.2016 13:04

Jde to. Mimojiné i tak, jak jsi to zkoušel ty. Jen musíš použít S+(ctrl-X), abys vyloučil zbylé dvě osy.
Nebo to jde tak, že držíš SHIFT a prostředním myšítkem klikáš na osy. Vyzkoušej sám :)

Když už se o tom bavíme. Na škálovaný model, pokud nechceš škálování vracet, bys měl aplikovat škálování pomocí ctrl-A. Jinak se tvůj objekt může chovat nepředvídatelně.

 
Nahoru Odpovědět
13.3.2016 13:04
Avatar
pokusnicek
Člen
Avatar
Odpovídá na hanpari
pokusnicek:13.3.2016 13:07

Rozšíří se to podle osy X, ale na obě strany. :/
já chci pouze jednu. :)

Editováno 13.3.2016 13:09
 
Nahoru Odpovědět
13.3.2016 13:07
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
hanpari:13.3.2016 17:20

Jo, tak to je trochu komplikovanější. Chápu, co chceš. Nepropadej beznaději. Budeš sis s tím muset trochu pohrát a vyzkoušet.

  • Najdi si na panelu "Pivot center for rotation/scaling".
  • Nastavený bude asi Median Point, tj. transformace probíhá ze středu objektu.
  • Z menu tedy vyber například 3d cursor, s ním se dobře manipuluje.
  • Nyní si přesuň 3d kursor ve scéně, kam potřebuješ. Typicky to děláš levým myšítkem.
  • Zkus Scale nebo Rotaci.

Měl bys pozorovat, že transformace začínají z tohoto bodu. Samozřejmě si musíš pohrát s nastavením, hlavně s umístěním 3d kurzoru. Já ho většinou přichytil k hraničnímu bodu, a prováděl škálování v jedné ose.

Ale znovu opakuji, musíš si s tím pohrát.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět
13.3.2016 17:20
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.