Diskuze: BLENDER - SCALE pouze z jedné strany
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Bez modifikace geometrie není možné použít scale jen na část modelu, protože pokud by třeba jeden trojúhelník zasahoval do obou částí, tak by nebylo možné ho roztáhnout tak, abys zachoval tu druhou část pořád stejnou.
Nejspíš to budeš muset udělat tak, že tou rovinou, která ty dvě části odděluješ ten model rozpůlíš a pak až tu jednu půlku roztšíříš.
Jak přesně to udělat ti bohužel nepopíšu, v Blenderu jsem naposled dělal někde před asi 8 lety
Jde to. Mimojiné i tak, jak jsi to zkoušel ty. Jen musíš použít
S+(ctrl-X), abys vyloučil zbylé dvě osy.
Nebo to jde tak, že držíš SHIFT a prostředním myšítkem klikáš na osy.
Vyzkoušej sám
Když už se o tom bavíme. Na škálovaný model, pokud nechceš škálování vracet, bys měl aplikovat škálování pomocí ctrl-A. Jinak se tvůj objekt může chovat nepředvídatelně.
Rozšíří se to podle osy X, ale na obě strany. :/
já chci pouze jednu.
Jo, tak to je trochu komplikovanější. Chápu, co chceš. Nepropadej beznaději. Budeš sis s tím muset trochu pohrát a vyzkoušet.
Měl bys pozorovat, že transformace začínají z tohoto bodu. Samozřejmě si musíš pohrát s nastavením, hlavně s umístěním 3d kurzoru. Já ho většinou přichytil k hraničnímu bodu, a prováděl škálování v jedné ose.
Ale znovu opakuji, musíš si s tím pohrát.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.